معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش:

بهتر است به جای انتقاد صِرف از آموزش و پرورش ببینیم چقدر به این سیستم بزرگ کمک کرده‌ایم

تهران (پانا) - معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت بهتر است به جای انتقاد صِرف از آموزش و پرورش، ببینیم چقدر به این سیستم بزرگ کمک کرده‌ایم.

کد مطلب: ۱۳۴۹۷۰۴
لینک کوتاه کپی شد
بهتر است به جای انتقاد صِرف از آموزش و پرورش ببینیم چقدر به این سیستم بزرگ کمک کرده‌ایم

به گزارش روابط عمومی معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش؛ قاسم احمدی لاشکی در سفر دوروزه به استان فارس در جمع فرهنگیان نیریز گفت: آموزش و پرورش در کشور، دستگاهی است که نیازمند نقش و حمایت موثر همه افراد و دستگاه‌ها در کشور هست.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: اینکه برخی انتقاداتی می‌کنند و هر اشتباه معلم را پررنگ می‌کنند، هنر نیست. هنر این است که بیایند و بگویند چقدر به این سیستم بزرگ کمک کرده و حمایت کرده‌ایم.

احمدی لاشکی گفت: اینکه فقط مشکلات گفته شود و خدمات بیان نشود منجر به ایجاد مشکلات در جامعه و ناامیدی افراد شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش به عنوان مثال به مساله رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد و گفت: این یک کار بزرگ بود که در این دولت انجام شد درحالی که سال‌ها بر زمین معطل مانده بود.

احمدی لاشکی گفت: اینکه برخی رتبه‌بندی معلمان را به معیشت او گره می‌زنند، کاری اشتباه است و با رتبه‌بندی قرار است فعالیت‌ها و شاخص‌های عملکرد یک معلم تقویت شود و افراد انگیزه مناسبی پیدا کنند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: قطعا اجرای رتبه‌بندی با این حجم از پرسنل نیازمند وقت و دقت خواهد بود ولی تمام تلاش وزارت آموزش و پرورش تسریع در صدور احکام است به نحوی که حتی مسئولین رتبه‌بندی و صدور احکام حتی روزهای تعطیل هم مشغول به فعالیت هستند.

احمدی لاشکی به مراسم اعتکاف امسال اشاره کرد و گفت: قریب به 300 هزار دانش‌آموز امسال در اعتکاف مساجد شرکت کردند و این نشان این هست که دانش‌اموزان ما مومن و وفادار به انقلاب و اسلام هستند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش به مساله جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: نمی‌شود دستاوردها و موفقیت‌های بزرگ این نظام و انقلاب را به بهانه وجود برخی ضعف‌ها بیان نکرد.

احمدی گفت: کمسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، مجوز جذب ۲۵ هزار نیروی خدماتی و خدمتگذار را به وزارت آموزش و پرورش داده که البته باید در صحن علنی مجلس مطرح و رای بیاورد که از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی درخواست می‌کنم با توجه به مشکلات آموزش و پرورش این برنامه را تصویب کنند.

نماینده مردم استهبان، نیریز و بختگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تمجید از معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، وی را از پرتلاش‌ترین معاونین وزیر دانست.

فرهاد طهماسبی گفت: آموزش و پرورش، بزرگترین دستگاه دولتی است که مخاطب‌های فراوانی دارد و افراد زیادی در جامعه را مشمول می‌شود.

نماینده مردم استهبان، نیریز و بختگان در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع تعلیم و تربیت برای قشر جوان و نوجوانان را شایسته اجرا کنیم.

طهماسبی گفت: معلمان، شایسته بهترین خدمات هستند و اینگونه سفرهای مسوولین وزارت آموزش و پرورش در راستای تحقق این هدف است.

خاطر نشان می شود در این جلسه فرماندار و مدیر اموزش و‌پرورش نیریز و تعدادی از نمایندگان فرهنگیان شهر نیریز و 2 بخش قطرویه و پشتکوه این شهرستان به بیان نقطه‌نظرات و مسائل و مشکلات و پیشنهادات خود پرداختند.

بنابر این گزارش، در این جلسه، احمد رحیمی؛ مشاور معاون وزیر، محمد خلیل عسکری؛ مدیرکل آموزش و پرورش فارس، ارش شیروانی و مجید زارعی معاونین اداره کل نوسازی و اموزش و پرورش استان و فرماندار و رییس و معاونین اداره اموزش و پرورش نیریز نیز حضور داشتند.

احمدی لاشکی در سفر دوروزه خود به استان فارس، وارد شهرستان نیریز شد و از تعدادی از پروژه‌های آموزشی نیمه‌تمام این شهرستان بازدید کرد.

احمدی لاشکی در بدو ورود به شهرستان نیریز در گلزار شهدای این شهرحضور یافت و به مقام شامخ شهیدان خصوصا شهدای دانش‌آموز و فرهنگی این شهرستان ادای احترام کرد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش در ادامه از چند پروژه آموزشی نیمه‌تمام این شهر بازدید کرد.

بازدید از خوابگاه دبیرستان پسرانه شبانه‌روزی علی ابن ابی طالب(ع) اولین پروژه‌ای بود که معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش در نیریز بازدید کرد.

احمدی لاشکی همچنین از فضا و ساختمان آموزشی این آموزشگاه نیز بازدید کرد.

احمدی لاشکی همچنین از آموزشگاه ابتدایی شهید طاهری بازدید و وضعیت آن را بررسی کرد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش در ادامه از هنرستان فنی و حرفه‌ای عصمتیه بازدید و درخصوص تجهیزات آموزشی مورد نیاز این آموزشگاه دستوراتی را داد.

بازدید از پروژه ۶ کلاسه متوسطه اول دخترانه در حال احداث علی ابن ابی طالب(ع) نیریز از دیگر برنامه‌های بازدید احمدی لاشکی در نیریز بود.

حضور و سخنرانی در جمع منتخب مدیران و معلمان مدارس نیریز و دیدار با یک خانواده شهید دانش‌آموز از دیگر برنامه‌های سفر معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش به نیریز خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار