رئیس اداره سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

آشنایی دانش‌آموزان متوسطه با دوران سربازی در کتاب «آمادگی دفاعی»

تهران (پانا) - رئیس اداره سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به تدریس کتاب آشنایی دانش‌آموزان متوسطه با نیروهای مسلح گفت دانش‌آموزان متوسطه در این کتاب با سرفصل نظامی و سربازی آشنا می‌شوند.

کد مطلب: ۱۳۴۹۴۶۴
لینک کوتاه کپی شد
آشنایی دانش‌آموزان متوسطه با دوران سربازی در کتاب «آمادگی دفاعی»

امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی پور در گفت‌وگو با پانا با اشاره به آشنایی دانش‌آموزان متوسطه با قوانین نظامی اظهار کرد: «کتاب مذکور در دوره متوسطه اول در حال اجراست و از گذشته هم بوده اما اکنون تقویت شده است و موضوع سربازی نیز در آن گنجانده شده است. این کتاب به‌منظور آشنایی با نیروهای مسلح و دروس نظامی است.»

رئیس اداره سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: «محتوای سربازی نیز تقریبا دو سالی می‌شود که به کتاب مذکور اضافه شده و به دانش‌آموزان متوسطه تدریس می‌شود تا دانش‌آموزان با دوران سربازی آشنا شوند و وقتی فرد به این دوران می‌رسد، بداند که باید چکار کند.»

یکی از درس‌هایی که در نظام آموزش و پرورش تدریس می‌شود درس «آمادگی دفاعی» است. درس آمادگی دفاعی،هم در متوسطه نخست (پایه نهم) و هم در متوسطه دوم (پایه دهم نظری و دوازدهم فنی و حرفه ای- کار دانش) آموزش داده می‌شود. این درس با آغاز جنگ تحمیلی به صورت غیررسمی در مدارس ارائه می‌شد و از سال 1365 به‌طور رسمی وارد برنامه‌های درسی آموزش و پرورش شد. هدف اصلی این درس کسب دانش و شناخت فرهنگ دفاع و سپس فراگیری مهارت‌های دفاع نظامی و غیرنظامی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار