مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

۴۶۶ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در قزوین به چرخه آموزش بازگشتند

قزوین(پانا)- مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین گفت با بررسی‌هایی که ابتدای سال تحصیلی جاری صورت گرفت مشخص شد که در استان قزوین در مقطع ابتدایی ۱۱۴۱ کودک بازمانده از تحصیل هستند که با پیگیری‌های انجام شده ۴۶۶ دانش‌آموز به چرخه آموزش بازگشتند.

کد مطلب: ۱۳۴۸۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد
۴۶۶ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در قزوین به چرخه آموزش بازگشتند

نقی سیاهکالی مرادی در هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان که امروز بیست و ششم بهمن ماه، در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل یکی از چالش‌های مدیران مدارس و کارشناسان مناطق در اجرای دستورالعمل مربوطه و تحقق اهداف برنامه توسعه عدالت آموزشی است و در تحقق هدف فوق نقش سازمان‌های‌ حمایتی و برون سازمانی بسیار اثرگذار است.

وی گفت: عدالت آموزشی فرایندی است که همه متولیان آموزش‌ و پرورش به آن اندیشیده‌اند و خواستار برقراری آن هستند؛ بازماندن از تحصیل یک آسیب اجتماعی بزرگ تلقی شده و به منظور رفع این آسیب دولت‌ها باید هزینه‌های گزافی را متحمل شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: به همین منظور توجه به گسترش و تأمین همه جانبه عدالت آموزشی و تربیتی و نهادینه کردن نگاه یکپارچه به فرایند تعلیم و تربیت، تأمین و بسط عدالت در برخورداری از فرصت‌های تعلیم و تربیت با کیفیت مناسب ضرورت‌ دارد.

وی گفت: همچنین با توجه به پرداختن به موضوع جذب کودکان لازم‌التعلیم در سند تحول بنیادین ضرورت اجرای برنامه شناسایی، جذب و نگهداشت کودکان بازمانده از تحصیل بیش از پیش احساس می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: فراهم آوردن امکان دسترسی به سامانه به منظور شناسایی دقیق کودکان فاقد آدرس از سوی مراکز آماری نظیر ثبت احوال و سامانه سیب دانشگاه علوم پزشکی بهزیستی، ایجاد فرصت مناسب به منظور استفاده از پایگاه‌های نماز جمعه و صدا وسیما به منظور فرهنگ‌سازی عمومی، حمایت مالی هدفمند از دانش‌آموزان خانواده‌های بی‌بضاعت، کودکان کار، کودکان بی‌سرپرست از سوی نهادهای حمایتی نظیر بهزیستی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمیته امداد باید صورت گیرد.

وی افزود: ارائه خدمات مشاوره‌ای به کودکان بازمانده از تحصیل دارای معلولیت از سوی نهادهای چون بهزیستی، ارائه خدمات مشاوره‌ای به خانواده‌های کودکان بازمانده از تحصیل در راستای فرهنگ‌سازی و ایجاد نگرش مثبت به تحصیل، حمایت قضایی از مدیران مدارس در اجرای آیین‌نامه و شیوه‌نامه مربوط به جذب بازماندگان از تحصیل در صورت مخالفت والدین به منظور ادامه تحصیل فرزندانشان، حمایت در راستای جذب و نگهداشت کودکان بازمانده از تحصیل از سوی اداره کل امور روستایی و اداره امور اجتماعی و فرهنگی استانداری از مواردی دیگری است که لازم است انجام شود.

این مسئول بیان کرد: با بررسی‌هایی که ابتدای سال تحصیلی جاری صورت گرفت مشخص شد که در استان قزوین در مقطع ابتدایی ۱۱۴۱ کودک بازمانده از تحصیل هستند که با پیگیری‌های انجام شده ۴۶۶ دانش‌آموز به چرخه آموزش بازگشتند اما همچنان برای بازگشت به تحصیل بقیه دانش‌آموزان نیازمند حمایت دیگر ارگان‌ها هستیم.

سیاهکالی مرادی خاطرنشان کرد: از ۱۱۴۱ دانش آموز بازمانده از تحصیل حدود ۶۴۵ نفر پسر و ۵۰۶ نفر دختر هستند، به عبارتی ۵۶ درصد این آمار پسر هستند.

وی افزود: سهمیه قزوین در طرح مسکن ملی فرهنگیان ۶۱۲ واحد است که در سال ۹۹ از همکاران فرهنگی ۴۰۰ نفر ثبت نام کردند و تا کنون سه مرحله ۴۰ میلیون تومان پرداخت کرده‌اند و ساخت این مسکن‌ها ۱۲ و نیم درصد پیشرفت داشته است که امیدواریم تمهیدات لازم اندیشیده شود و روند ساخت تسریع یابد و تا سال ۱۴۰۳ این مسکن‌ها کامل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار