آیین بدرقه و اعزام دانش‌آموزان شهرستان تاکستان به اردوی راهیان نور

قزوین(پانا)-صبح روز یکشنبه شانزدهم بهمن ماه، ۳۹ نفر از دانش‌آموزان متوسطه دوم نظری شهرستان تاکستان به مناطق عملیاتی اعزام‌ شدند.

کد مطلب: ۱۳۴۴۵۱۵
لینک کوتاه کپی شد
آیین بدرقه و اعزام دانش‌آموزان شهرستان تاکستان به اردوی راهیان نور

صبح روز یکشنبه شانزدهم بهمن ماه، ۳۹ نفر از دانش آموزان متوسطه دوم نظری شهرستان تاکستان با بدرقه رحمانی معاون سیاسی امنیتی فرمانداری شهرستان، حجت الاسلام والمسلمین محمدزاده معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین، غفوری مدیرآموزش وپرورش، سرهنگ درزی جانشین فرمانده سپاه ناحیه امام علی (ع)، رحمانی معاون پرورشی مدیریت ، جمعی از مسئولین شهرستانی و مسئولین بسیج فرهنگیان و دانش آموزی حوزه برادران و خواهران به صورت متمرکز از هنرستان کوثر اعزام شدند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدزاده با اشاره به نقش موثر دانش‌آموزان در سنگر های علم و دانش و خنثی سازی توطئه‌های دشمنان نظام و انقلاب بیان داشت: اردوهای دانش آموزی راهیان نور یک کلاس عملی از عشق و ایثار برای دانش‌آموزان و بهترین راه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و از خودگذشتگی است.

وی افزود: دانش آموزان در این سفر معنوی می توانند با انتخاب یک شهید به عنوان رفیق شهید خود، با سیره و روش زندگی آن شهید والا مقام و دلاورمردی‌های رزمندگان اسلام در دوران مقدس آشنا شوند و برای این عزیزان دلنوشته هایی را یادداشت نمایند.

غفوری مدیر آموزش وپرورش شهرستان با اشاره به اینکه راهیان نور مصداق جهاد تبیین و ظرفیتی برای مقابله با جنگ شناختی است افزود: هدف از برگزاری اردوی راهیان نور انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، ایجاد تعامل بین نوجوانان نسل امروز و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.

وی افزود: سفر معنوی راهیان نور ضمن ایجاد تعهد، مسئولیت پذیری و ارتقای وفاداری به انقلاب اسلامی و حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، فرصتی است تا دانش آموزان با سفر به مناطق عملیاتی جنوب و یادمان شهدای دفاع مقدس با هویت ملی و ایرانی خود آشنا شوند و بدانند در زمان هشت سال دفاع مقدس چه بر سر ایران و ایرانی آمده است و شهدا با رشادت‌هایشان چه اقدامات بزرگ و سلحشورانه ای را انجام داده اند و در چه شرایط سختی، مدافع ایران بوده اند.

گفتنی است؛ در این سفر معنوی، ۴ نفر از عوامل از جمله مربی و راوی، همراه با دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی اعزام‌ شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار