پویش «من و انتخاب رشته» در پاکدشت، به معرفی هنرجویان موفق می‌پردازد

پاکدشت (پانا) - پویشی با عنوان «من و انتخاب رشته» در فضای مجازی راه‌اندازی شده که در آن، هنرجویان موفق سال‌های گذشته، جهت الگوبرداری دیگر دانش‌آموزان معرفی می‌شوند.

کد مطلب: ۱۳۴۷۵۳۷
لینک کوتاه کپی شد
پویش «من و انتخاب رشته» در پاکدشت، به معرفی هنرجویان موفق می‌پردازد

اولین نشست کمیته هدایت تحصیلی در آموزش و پرورش پاکدشت برگزار شد؛ این نشست به همت طیبه ایوبی، کارشناس مشاوره و با حضور اعضای کمیته هدایت تحصیلی، در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش انجام شد.

در ابتدای این جلسه اکرم رضائیان، سرگروه مشاوره پاکدشت، از نحوه‌ فرایند تحصیلی و انجام آزمون‌ها توضیحاتی داد و گزارشی از فعالیت‌های مشاوران با موضوع هدایت تحصیلی را در قالب پاورپوینت برای حاضرین ارائه کرد.

در ادامه، حسین جیبا، معاون آموزش متوسطه پاکدشت در این نشست گفت : با ایجاد هنرستان و توسعه رشته‌های مهارتی، فرم تعیین وضعیت شش امضاء، برای رشته‌های نظری، از سال آینده صادر نخواهد شد و با محقق شدن این رویداد، حتی برای مدارس غیر دولتی نیز این فرم صادر نمی‌شود.

از مصوبات این نشست می‌توان به ایجاد پایگاه‌های متمرکز آزمون توانایی و رغبت در هنرستان‌ها، با محوریت معرفی رشته‌های موجود در هنرستان‌ها و نقش نمرات در کسب اولویت رشته‌ دلخواه، توسط مشاور با انجام آزمون توانایی و رغبت ، به صورت همزمان اشاره کرد.

همچنین کاهش کلاس در رشته‌های تجربی و انسانی و افزایش کلاس در رشته‌های ریاضی، متناسب با توازن رشته، و در صورت توسعه هنرستان‌های دخترانه و پسرانه و توسعه رشته در این مدارس، از دیگر مصوبات بود.

در پایان این جلسه، تصمیم گرفته شد پویشی با عنوان «من و انتخاب رشته» در فضای مجازی راه‌اندازی شود و در همین راستا، هنرجویان موفق سال‌های گذشته، جهت الگوبرداری دیگر دانش‌آموزان معرفی شوند.

خبرنگار : عباس رحیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار