رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سفر به استان گیلان:

تشکیل قرارگاه احیای تالاب انزلی

تهران(پانا) - به منظور افتتاح چندین پروژه در «دهه‌ فجر» روز پنجشنبه بیستم بهمن ماه ۱۴۰۱ علی سلاجقه معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به استان گیلان سفرکرد.

کد مطلب: ۱۳۴۶۳۳۲
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل قرارگاه احیای تالاب انزلی

به گزارش حفاظت محیط زیست استان گیلان ، علی سلاجقه را در این سفر دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان، حمزه عشوری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان، نمایندگان مجلس ، معاونان استاندار گیلان و شماری از مقامات و مسئولان استان همراهی کردند .

سلاجقه در بدو ورود به گلزار شهدای رشت رفت و با نثار گل و خواندن فاتحه به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی ، شهدای مدافع حرم و امنیت ادای احترام کرد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست سپس در برنامه‌های افتتاح چندین پروژه در شهرستان فومن شرکت کرد.

سلاجقه با اشاره به چهل و چهارمین سالگرد پیروزی پرشکوه انقلاب اسلامی گفت نظام اسلامی ایران نعمت ولایت را به ما هدیه کرده است پس اندیشه ای غیر از خدمت نباید وجود داشته باشد چرا که مردم ولی نعمت ما هستتد .

وی تصریح کرد در دهه فجر مبارک امسال بیشتر پروژه های قابل افتتاح در دولت سیزدهم عملیاتی بوده و کلنگ خورده و زخم خورده نیستند .

رییس سازمان حفاظت محیط زیست به معضلات زیست محیطی گیلان اشاره کرد و تالاب انزلی و احیای آن را از برنامه های اساسی پیش روی محیط زیست برشمرد و گفت پسماند ، زباله سراوان و تالاب از بحث های ملی در گیلان محسوب می شود .

وی با اشاره به اینکه به عنوان نماینده دولت در گیلان حضور دارد گفت محیط زیست حد و مرز نمیشناسد و بحث زرجوب و گوهررود هم از اولویت های محیط زیستی گیلان شمرده می شود .

استاندار گیلان هم در ادامه با تبریک ایام الله دهه فجر گفت هدف ما هم در دولت سیزدهم خدمت صادقانه به مردم است .

وی با اشاره به ۱۱۱۵ پروژه با بیش از ۴۵۰۰ میلیارد تومان اعتباردر ایام الله دهه فجر و ۳۵۰۰ میلیارد تومان تا هفته دولت اظهار داشت پروژهای راه آهن ،استخر دانش اموزان در شفت به عنوان مولفه های قابل افتتاح هستند .

خلیل بهروزی فر نماینده مردم فومن در مجلس شورای اسلامی هم با تبریک ایام الله دهه فجر و خیر مقدم به همه مهمانان و مدعوین به بیان مشکلات موجود در شهرستان فومن پرداخت وی اذعان داشت مناطق چهارگانه از بزرگترین معضلاتی است که مردم این منطقه با آن روبرو هستند در بعضی از روستاها برخی منازل در حال تخریب هستند چرا که کمبود جنگل های مازندران را میخواهند در گیلان جبران کنند .
وی با اشاره به اینکه این دولت از دل مردم برآمده است خواستار احقاق حقوق مردم شد .

فرماندار فومن هم در این نشست با بیان این مطلب که در دهه فجر امسال ۱۰۸ پروژه را با ۱۴۵ میلیارد اعتبار مقرر است که تا ۲۲ بهمن ماه به بهره برداری برسد گفت سه .کار بزرگ در شهرستان انجام شد که اول بحث ثبت جهانی ماسوله، بحث اراضی ملی و موضوع سوم بحث شرکت ابریشم است که خوشبختانه در این زمینه ها عملیات خوب و مثبتی انجام گرفته است .

در ادامه دکتر سلاجقه عملیات اجرایی آبرسانی روستاهای فومن(سایت گوشلوندان)، با اعتبار هزینه ای ١٩۶٠٠٠ میلیون ریال را افتتاح و راه اندازی کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و مسئولان همراه سپس در عصر همین روز آغاز به کار کلینیک ویژه پزشکی در صومعه‌سرا، با اعتبار ۶۴٠٠٠٠ میلیون ریال و افتتاح همزمان ۳ سالن ورزشی چند منظوره در چومثقال صومعه‌سرا با اعتبار ٢٣٠٠٠٠ میلیون ریال از دیگر پروژه‌هایی بود که به دست معاون ریاست جمهور افتتاح گردید .

گفتنی است برای اجرای این پروژه‌ها مبلغی بیش از ۴١۵۵٠٠٠ میلیون ریال هزینه شده است.

احیای تالاب انزلی دغدغه ملی است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در آئین افتتاح این پروژه ها با بیان اینکه احیای تالاب انزلی یکی از طرح‌های ملی دولت سیزدهم است، گفت: دولت سیزدهم برای احیای تالاب انزلی حتی از توان بین المللی هم استفاده می کند.

علی سلاجقه عصر پنج شنبه در آئین بهره برداری از ۳ سالن ورزشی در صومعه سرا، اظهار کرد: مردم بهترین پشتوانه انقلاب و رهبری هستند و باید حضور در تمامی صحنه‌های حساس ثابت کردند که پای این نظام ایستادند.

وی با بیان اینکه مسئولان قبای خدمت به تن کردند، افزود: در این نظام "مسئولیت" با خدمت صادقانه به مردم معنا پیدا می‌کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون رئیس جمهور، جوانان را سرمایه‌های عظیم و ارزشمند کشور برشمرد و بیان کرد: جوانان تضمین کننده انقلاب اسلامی هستند و آینده این کشور و نظام به حرکت و تصمیم آنها گره خورده است.

سلاجقه با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی انقلاب تأمین رفاه اجتماعی است، گفت: دولت سیزدهم گام‌های خوبی در راستای تأمین امنیت اقتصاد کشور برداشته و البته راه سخت و دشواری در این مسیر برای نیل به ایده آل ها دارد.

وی اقدامات دولت سیزدهم را در بخش‌های مختلف تحول آفرین برشمرد و افزود: تحکیم ارتباط با همسایگان، استفاده از ظرفیت و توان داخلی و بومی سازی اقتصاد و صنعت بخشی از گام‌های اساسی دولت سیزدهم بوده است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه احیای تالاب انزلی یکی از طرح‌های ملی دولت سیزدهم است، گفت: دولت سیزدهم برای ترمیم و احیای تالاب انزلی نه تنها از ظرفیت ملی، بلکه در صورت نیاز حتی از توان بین المللی هم استفاده خواهد کرد.

سلاجقه از اختصاص ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش زیست محیطی دو شهرستان فومن و صومعه سرا خبر داد و اضافه کرد: برای احداث و ساماندهی تصفیه خانه‌های شهرستان فومن و صومعه سرا برنامه مدون داریم.

وی با اشاره به نامطلوب بودن وضعیت ورزشگاه انزلی، افزود: با پیگیری‌های انجام شده این ورزشگاه با ۲۶ میلیارد تومان مرمت و بازسازی شده است.

مشکلات زیست محیطی و مناطق چهارگانه گیلان حل می‌شود

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه کوتاهی در خدمت رسانی به مردم قابل پذیرش نیست، گفت: مشکلات زیست محیطی مناطق چهارگانه گیلان حل می‌شود.

دکتر علی سلاجقه ظهر پنجشنبه در آئین افتتاحیه ۴۱ پروژه‌های آبفای گیلان در فومن، اظهار کرد: نهضت امام خمینی (ره) سند تاریخ ساز جامعه جهانی است که دنیا را متحول کرد.

وی با اشاره وجود پربرکت آیت الله بهجت (ره) در گیلان، افزود: آیت الله بهجت (ره) از یاران واقعی، همراه و دلسوز حضرت امام بودند و منشأ برکات فراوان برای انقلاب اسلامی شدند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه انقلاب اسلامی الهی و مردمی است، گفت: هر زمانی مسئولان از مسیر انقلاب الهی فاصله گرفتند کشور به مشکل برخورده است.

سلاجقه با بیان اینکه کوتاهی در خدمت رسانی به مردم قابل پذیرش نیست، اضافه کرد: غفلت در عرصه خدمت رسانی به مردم با ارزش‌ها و مفاهیم انقلاب اسلامی در تناقض است.

وی با بیان اینکه مردم مهم‌ترین و اثرگذارترین پشتوانه انقلاب اسلامی هستند، افزود: خدمت برای مردم بعنوان ولی نعمتان انقلاب اسلامی از نان شب هم واجب تر است و باید در اولویت مدیران در بخش‌های مختلف قرار گیرد.

اندیشه‌ای جز خدمت صادقانه به مردم در دولت سیزدهم وجود ندارد

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه دولت سیزدهم با گفتمان مردم روی کار آمده است، گفت: اندیشه‌ای جز خدمت صادقانه به مردم در دولت سیزدهم وجود ندارد و این مهم باید از سوی مسئولان پیگیری و اجرا شود.

سلاجقه با بیان اینکه وقت آزمون و خطا برای مسئولان تمام شده است، تصریح کرد: باید از تمام شرایط و فرصت‌ها برای جبران عقب ماندگی‌ها و خدمت به مردم بهره گرفت.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم سرنوشت مردم و کشور را شرطی نکرده است، افزود: دولت سیزدهم با پشتوانه مردم، بهره گیری از توان داخلی و تکیه بر اندیشه جوانان این مرز و بوم در راستای حرکت رو به جلو گام بر می‌دارد.

ابرقدرت‌ها را باید در معنویت‌ها و فرهنگ شهدا جستجو کرد

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه ابرقدرت‌ها را باید در معنویت‌ها و فرهنگ شهدا جستجو کرد، گفت: فرهنگ غلطی که باب شده که کشورهای اروپایی و آمریکایی را بعنوان ابر قدرت معرفی می‌کنند این تفکر از پایه اشتباه است ابرقدرت واقعی شهدا و فرهنگ و ارزش‌های اسلامی هستند.

سلاجقه به کینه توزی ها و سنگ اندازی های دشمن از جهات مختلف علیه نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: دشمن از تمام ظرفیت‌ها برای از بین بردن نظام و انقلاب اسلامی بهره گرفته است اما هر بار ناکام و نا امید تر از گذشته برگشته است.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های افتتاحی دهه فجر امسال با بالاترین اعتبار در طول تاریخ انقلاب اسلامی اتفاق افتاده، ادامه داد: پروژه‌های دهه فجر امسال زخمی شده و ناقص نیست و به طور کامل مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

تشکیل قرارگاه احیای تالاب انزلی

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه احیای تالاب انزلی مسئله ملی است، گفت: تشکیل قرارگاه احیای تالاب انزلی حرکت مؤثری در راستای سامان بخشی به این مسئله بود که در حال پیگیری است.

وی با اشاره به برخی دیگر از چالش‌های زیست محیطی استان گیلان، افزود: زباله سراوان سد کشور قلمداد شده و برای ساماندهی آن عزم ملی به راه افتاده است و اگر این مسئله حل شود مسئله پسماند کشور حل خواهد شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه حل مسئله آلودگی زرجوب و گوهررود رشت در اولویت قرار دارد، گفت: محیط زیست مرز نمی‌شناسد و همه باید در حراست و حفاظت آن تلاش کنند.

سلاجقه با اشاره به سهم ۲۳ درصدی مساحت حفاظت شده در کشورهای دیگر، اضافه کرد: فقط ۹/۰۶ درصد مساحت گیلان حفاظت شده است که میانگین کشوری بسیار کم است.

وی با تصریح بر اینکه مردم را در مقابل محیط زیست قرار نمی‌دهیم، از حل مسئله مناطق چهارگانه گیلان خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم بدون مطرح کردن مسئله محدودیت‌های مناطق چهارگانه استان گیلان در شورای عالی محیط زیست این مسئله را حل کنیم.

اگر مشکل سراوان حل شود، معضل پسماند در کشور حل خواهد شد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر لزوم رفع معضل پسماند سراوان، گفت: تمام توان خود را برای رفع معضل سراوان گذاشتیم و حرف اول را در سطح ملی می زند، زیرا اگر مشکل سراوان حل شود، معضل پسماند در کشور نیز حل خواهد شد و همچنین دولت توجه ویژه ای به رفع آلودگی زرجوب و گوهررود دارد.

دکتر علی سلاجقه در حاشیه بهره برداری از ۴۱ پروژه آبرسانی به روستاهای فومن، با اشاره به تعبیر امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی را انفجار نور دانست و اظهار کرد: خداوند نور است و لذا مادامی که با خدا هستیم، این انقلاب و نظام از بلاها در امان است.

وی فاصله گرفتن از خداوند را دور شدن از توفیق الهی دانست و افزود: انقلاب ما الهی است و هر کجا خدا را کنار گذاشتیم متاسفانه آسیب دیدیم و هر کجا با خدا بودیم، پیروز شدیم.

معاون رئیس جمهور ولایت فقیه را نعمت الهی دانست و اضافه کرد: امروز شهدایی که خون های پاکشان در راه انقلاب ریخته شده، شاهد اعمال ما هستند.

سلاجقه با بیان اینکه ملت ایران علیرغم همه هجمه ها و نقشه ها و فضاسازی های دشمن دولت مردمی و انقلابی را انتخاب کردند، گفت: امروز آیت الله رئیسی گوش به فرمان و پشت سر مقام معظم رهبری در جایگاه مدیریت کشور قرار گرفته است و دولت ایشان هیچ اندیشه ای جز خدمت به مردم ندارد.

وی با تاکید بر لزوم تحقق آرمان های انقلاب اسلامی بعد از ۴۴ سال، عنوان کرد: مردمی که جوانان برومندشان را برای این انقلاب داده اند اکنون انتظار دارند که به اهداف و آرمان ها جامه عمل بپوشانیم و لذا تمرکز دولت در همین مسیر است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، با اشاره به شناخت دشمن از ملت و انقلاب و نظام اسلامی، تاکید کرد: رهبر انقلاب در دیدار با دولتمردان نقشه راه را ترسیم فرمودند. از جمله خصوصیات دولت سیزدهم در کلام رهبر انقلاب مسئولیت پذیری و گره نزدن مشکلات کشور به خارج و عدم مدیریت شرطی است.

وی با بیان اینکه در مقابل اراده الهی و وحدت ملی هیچ ابرقدرتی مفهوم ندارد، خاطرنشان کرد: عده ای می خواهند ملت ها و کشورها را در سیطره استکباری خودشان قرار دهند، اما خون شهدای پرورش یافته در دامان این ملت، قدرتمندتر از هر ابرقدرتی است.

سلاجقه انقلاب اسلامی را مهارنشدنی دانست و بیان کرد: انقلاب با اقتدار در مقابل دشمن ایستاده و دشمن خوب می داند که دیگر نمی تواند در مقابل این نظام بایستد و لذا با آخرین ظرفیت ها و فناوری های خودش به میدان آمد و می خواست نظام را از داخل از بین ببرد.

معاون رئیس جمهور، ملت را سرمایه و همه دار و ندار دولت دانست و بیان کرد: در دهه فجر امسال با وجود همه مشکلات اقتصادی و حذف ارز ترجیحی و سررسید ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی اوراق و کسری اعتباری، بیشترین بهره برداری از پروژه های به اتمام رسیده را داشتیم.

وی دولت سیزدهم را تبلور اندیشه های ناب انقلاب دانست که خدمت به مردم را افتخار می داند و گفت: دشمن در چند ماه گذشته دولت را دستخوش شدیدترین حملات کرد، اما پایمردی ملت همه توطئه ها را خنثی کرد.

سلاجقه، با اشاره به پرتاب ۶ ماهواره به فضا در عمر یک ساله دولت، تصریح کرد: در حوزه محیط زیست نیز اقدامات خوبی در حال شکل گیری است و معضلات زیست محیطی در دستور کار جدی دولت قرار دارد.

وی، تالاب انزلی را یک بحث ملی دانست و یادآور شد: قرارگاه احیای تالاب انزلی تشکیل شده و در سطح ملی مدیریت جامع حوضه آبخیز تالاب انزلی را دنبال می کنیم.

وی با بیان اینکه محیط زیست مرز نمی شناسد و شهر و روستا ندارد، گفت: براساس اصل پنجاهم قانون اساسی باید محیط زیست و منابع طبیعی را برای آیندگان حفظ کنیم و لذا یکی از روش ها ایجاد مناطق حفاظت شده و ذخیره گاه های گیاهی و جانوری است.

معاون رئیس جمهور ۹.۶ درصد مساحت گیلان را جزو مناطق حفاظت شده دانست و بیان کرد: نباید مردم را در مقابل محیط زیست قرار دهیم و در مناطق حفاظت شده باید معیشت جایگزین را برای جوامع محلی ایجاد کنیم تا هم محیط زیست صدمه نبیند و هم اشتغال پایدار ایجاد شود.

بنا بر این گزارش، با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین از پست ۶۳.۲۰ کیلووات ضیابر و کلینیک ویژه پزشکی صومعه‌سرا و شرکت ساوین چوب البرز در شهرک کیشستان و سه سالن ورزشی چندمنظوره در کلسر صومعه‌سرا بهره برداری شد.

دولت سیزدهم هیچ اندیشه‌ و رویکردی جز خدمت به مردم ندارد

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد:دولت سیزدهم هیچ اندیشه‌ و رویکردی جز خدمت به مردم ندارد و به بیان مقام معظم رهبری مسئولیت مشخصه آن است.

علی سلاجقه در مراسم بهره برداری از ۴۱ پروژه آب و فاضلاب گیلان در روستای رودپیش شهرستان فومن افزود: این نظام با اقتدار ایستاده است و دشمن چون دید که این اقتدار مهار ناشدنی است از تمام ظرفیت ها و فنآوری ها استفاده کرد تا به نظام ضربه بزند اما با پایداری مردم دوباره ناکام ماند.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم با همه استخوان لای زخم گذاشتن‌ها و فشارهای بسیار به پایمردی مردم از حرکت باز نایستاده و همچنان رو به جلو گام بر می‌دارد، ادامه داد: در یک آمار مقایسه ای مشهود است که در دهه فجر امسال بیشترین اعتبار در سال‌های پس از انقلاب برای پروژه های عملیاتی اختصاص یافته و هزینه شده است.

وی اظهار کرد: امسال با همه گرفتاری‌ها و فشارها، کسری اعتبار، کسری خزانه و فشار دشمن در زمان تبلور ذات دولت در بازه زمانی یک ساله ۶ماهواره به فضا پرتاب شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: در گیلان چند بحث ملی چون احیای تالاب انزلی و پسماند سراوان و زرجوب و گوهر رود مطرح شد و تمام توان گذاشته شده این مسائل که سالها رها شده بود، حل شود و فقط صرف تصویب و مصوبات نیست و اقدامات اجرایی خوبی آغاز شده است.

سلاجقه اضافه کرد: محیط زیست مرز ندارد وقتی می خواهیم محیط زیست برای نسل آینده حفظ شود بخش هایی را حصار کشی می‌کنند، باید داشته های کشور حفظ شود و به نسل آینده منتقل شود و گرامی می داریم آنانی که مناطق حفاظت شده را ایجاد کردند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در دنیا وسعت مناطق حفاظت شده ۲۱ درصد است و در گیلان این رقم ۹.۶ است و باید این میانگین در سطح این استان و نیز کشور افزایش یابد.

سلاجقه با بیان اینکه هیچوقت اجازه نمی دهیم محیط زیست مقابل مردم قرار گیرد، گفت: محیط زیست برای ارتقا شرایط و حفظ منابع زیست محیطی مردم است و حفظ محیط زیست برای تکامل است اما مطمئن باشید هر جامردم با مشکل مواجه شوند ما آن را حل می کنیم.

سلاجقه با بیان اینکه طرح های هادی روستایی برای ما دارای اهمیت است، عنوان کرد: در پی ایجاد معیشت پایدار هم هستیم و انتظار است، سازمان را در این راستا حمایت کنید

وعده رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برای رفع ۳ چالش‌‌ زیست‌محیطی گیلان/ تالاب انزلی احیا می‌شود

معاون رییس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست از تلاش دولت برای احیای تالاب انزلی، رفع مشکلات و ساماندهی زباله سراوان و رفع آلودگی‌ رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت خبر داد.

علی سلاجقه در آیین افتتاحیه ۴۱ پروژه‌های آبفای گیلان در فومن ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: این ملت و مسئولان تا روزی که خدا را دارند و چنگ به ریسمان الهی بزنند، کشورمان و نظام از تمام بلایا در امان خواهد ماند.

رئیس سازمان ح حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه کوتاهی در خدمت‌رسانی به مردم پذیرفتنی نیست، تصریح کرد: اندیشه‌ای جز خدمت به مردم در دولت سیزدهم وجود ندارد و رهبری هم دیدار با اعضای دولت یکی از خصوصیات دولت سیزدهم را مسئولیت‌پذیری دانستند.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه دولت سیزدهم رفع مشکلات را به خارج از کشور گره نمی‌زند و سرنوشت مردم و کشور را شرطی نکرده است، افزود: بعضی‌ها معتقدند لبخندی از سوی اروپا و آمریکا می‌تواند مشکلات را حل کند در حالی‌که ابرقدرت‌ها عددی نیستند بلکه ابرقدرتی را باید در اندیشه پاک جوانان و خون و فرهنگ شهدا جست‌وجو کرد.

وی با بیان نظام اسلامی با اقتدار ایستاده است، ابراز داشت: انقلاب اسلامی مهارنشدنی است و فرزندان این مرز و بوم امروز با استفاده از فناوری‌های روز درتلاش هستند که دشمن را در خانه خاموش کنند.
سلاجقه خاطرنشان کرد: دشمن وقتی متوجه مهارناپذیری انقلاب اسلامی شد، از تمام ظرفیت‌ها برای ضربه زدن به نظام اسلامی بهره گرفت اما پایمردی مردم نقشه‌های دشمن را خنثی کرد.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم با تمام قوا خادم مردم است و این خادم بودن را افتخار خود می‌داند خاطرنشان کرد: پرتاب ۶ ماهواره به فضا در کمتر از یک سال از شاهکارهای دولت سیزدهم بوده است.

رئیس سازمان محیط زیست مباحث مربوط به احیای تالاب انزلی را یک مسئله ملی دانست و خاطرنشان کرد: تشکیل قرارگاه احیای تالاب انزلی حرکت مؤثری در راستای سامان‌بخشی به این مسئله بود که در حال پیگیری است.

وی با اشاره به سایر چالش‌های زیست محیطی گیلان، افزود: برای رفع مشکلات و ساماندهی زباله سراوان نیز عزم ملی به راه افتاده و خوشبختانه گام‌های خوبی برداشته شده و معتقدیم حل این معضل در سراوان می‌تواند سایر مشکلات پسماند در کشور را حل کند.

معاون رئیس جمهور، رفع آلودگی‌ رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت را جزو اولویت‌های اصلی دولت در استان گیلان عنوان کرد و گفت: محیط‌زیست مرز نمی‌شناسد لذا همه باید برای حفاظت از محیط‌زیست تلاش کنند تا داشته‌های کشور حفظ و به نسل آینده انتقال داده شود.

سلاجقه با اشاره به اینکه حفظ محیط‌زیست برای ارتقاء مردم و استان است افزود: هرجا مردم با مشکل مواجه شدند باید مشکل را حل کنیم و حل خواهیم کرد.

رئیس سازمان محیط زیست اضافه کرد: ضمن احترام به طرح‌های هادی روستایی به‌دنبال ایجاد معیشت پایدار در محلات مختلف با کمک اهالی روستاها و مناطق هستیم.

کلینیک ویژه تخصصی شهرستان صومعه‌سرا با اعتباری بیش از ۱۶ میلیارد تومان افتتاح شد

کلینیک تخصصی شهرستان صومعه‌سرا، ۷۸۰ مترمربع وسعت دارد و برای احداث آن مجموعاً ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده که هفت میلیارد تومان برای احداث، هشت میلیارد تومان برای تجهیز و برای ملزومات اداری آن نیز یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار صرف شده است.

کلینیک تخصصی ویژه شهرستان صومعه‌سرا با حضور علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور، اسدالله عباسی-استاندار گیلان، سید کاظم دلخوش اباتری - نماینده مردم شهرستان صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی، محمدتقی آشوبی- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تعدادی از معاونین استاندار و مسوولان شهرستان صومعه‌سرا افتتاح شد.

این کلینیک تخصصی شامل بخش‌های داخلی، جراحی، آزمایشگاه، دندانپزشکی، زنان و زایمان و اداری است.

در طلیعه چهل و چهارمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، ۹ طرح عام‌المنفعه سلامت با اعتباری بالغ‌بر ۴۱ میلیارد تومان توسط دانشگاه علوم پزشکی گیلان افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

طرح‌های عمرانی و عام‌المنفعه افتتاح شده در دهه فجر نظام سلامت گیلان، بالغ‌بر سه هزار مترمربع مساحت دارند و شامل یک کلینیک تخصصی ویژه، چهار مرکز جامع سلامت، سه خانه بهداشت و یک مرکز شیمی‌درمانی هستند.

احیای تدریجی تالاب انزلی در حال انجام است

استاندار گیلان با اشاره به تشکیل قرارگاه احیای تالاب انزلی، گفت: کارهای خوبی در خصوص ساماندهی تالاب انزلی صورت گرفته و این تالاب در حالت احیای تدریجی قرار دارد.

اسدالله عباسی نیز در آئین افتتاحیه ۳ سالن ورزشی در صومعه سرا اظهار کرد: تقویت زیرساخت‌های ورزشی و فرهنگی در اولویت دولت سیزدهم قرار دارد.

وی با تاکید بر تقویت فضاهای ورزشی، افزود: نگاه دولت در بخش ورزش و سلامت راهبردی و آینده محورانه است.

استاندار گیلان با بیان اینکه دولت سیزدهم در برقراری عدالت اجتماعی و سلامت مردم برنامه محور عمل می‌کند، گفت: برخورداری از سلامت و رفاه اجتماعی حق واقعی مردم است.

عباسی با اشاره به ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبارات سفر هیئت دولت به گیلان، بیان کرد: تلاش شده با دسته بندی بر مشکلات و نیازسنجی در بخش‌های مختلف، اعتبارات سفر به هدف اصابت کند.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه احیای تالاب انزلی، افزود: کارهای خوبی در خصوص ساماندهی تالاب انزلی صورت گرفته و این این تالاب در حالت احیای تدریجی قرار دارد.

استاندار گیلان با بیان اینکه وارث نگاه‌های تنگ نظرانه گذشته در استان هستیم، گفت: رسوب زدایی تالاب و جلوگیری از ورود رسوب به داخل تالاب انزلی در دستور کار قرار گرفت.

عباسی با اشاره به اقدامات زیست محیطی در خصوص احیای تالاب انزلی، اضافه کرد: به منظور حفاظت از تالاب انزلی بیش از ۱۰۰ هزار سنبل آبی جمع آوری شد و قرار است از آن برای تولید خوراک دام استفاده شود.

وی ادامه داد: کاهش محسوس آب دریای خزر یکی دیگر از دلایل آسیب رسیدن به تالاب انزلی شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه همدلی، اتحاد و وحدت ویژه ای در استان حاکم است، گفت: همدلی، انسجام و وفاق در بین مدیران استان منجر به سرعت بخشی کارها شده است.

رفع محدودیت‌های مناطق چهارگانه مطالبه جدی مردم گیلان است

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی گفت: رفع محدودیت‌های مناطق چهارگانه مطالبه جدی مردم گیلان است.

خلیل بهروزی فر در آئین بهره برداری از ۴۱ پروژه آبرسانی آبفای گیلان در فومن، اظهار کرد: رویکرد مردم محوری و جهادگرانه دولت سیزدهم در عرصه‌های مختلف ستودنی است.

وی با اشاره به مشکلات مردم در بخش مناطق چهارگانه در فومن، افزود: مردم فومن سال‌ها در گیر و دار مشکلات مناطق چهارگانه هستند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سابقه طولانی سکونت مردم در مناطق روستایی، بیان کرد: به علت محدودیت‌های مناطق چهارگانه در فومن مردم اجازه ساخت و ساز و ترمیم خانه‌های مسکونی را ندارند.
بهروزی فر با بیان اینکه نباید کمبود جنگل‌های مازندران در گیلان جبران شود، گفت: رفع محدودیت‌های مناطق چهارگانه مطالبه جدی مردم گیلان بویژه روستاییان فومن است.

وی با بیان اینکه محدودیت‌های مناطق چهارگانه در روستاهای فومن مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است، افزود: حدود ۵۰۰ پرونده قضائی در این حوزه برای مردم تشکیل شده و روستاییان به صورت جدی درگیر این مسئله هستند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت و ملت در کنار یکدیگر هستند، تصریح کرد: حل مشکلات و کاستن دغدغه‌های مردم جزو اولویت‌های دولت سیزدهم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار