دکتر طهرانی پور

نگاهی متفاوت و‌لی جالب به فردوسی

ولایتمداری فردوسی و ارادت وی به خاندان اهل بیت علیه السلام

مشهد (پانا)- فردوسی در اثر سترگ،پهلوانان و دلاوران را نماد استواری و پایداری سلحشورانه ملت ایران در برابر سلطه جمهوری‌ها و تهاجمات بیگانگان و نماینده روح همبستگی و هدف‌های گروهی مردم ما در طول تاریخ به شمار می‌آورد.

کد مطلب: ۱۳۴۳۷۴۱
لینک کوتاه کپی شد
نگاهی متفاوت و‌لی جالب به فردوسی

دلبستگی به حضرت علی علیه السلام و خاندانش بازگو کننده حق طلبی دینی و مذهبی واکنش خردمندانه وی در برابر دین ستیزی به شمار می آید.
دلبستگی عمیق فردوسی به حضرت علی علیه السلام و خاندان او به حدی است که رسول خداوند و حضرت علی و خاندان ایشان را سفینه نجات در دریای طوفانی میداند و در ابیات های مکرر،خود را خاک پاک حیدر (دروازه علم, همراهی نیک پی, نیکنام رسول خدا, خداوند جوی و می و انگبین, چشمه شیر و ما معین, ولی, حیدر و...می داند.

با اجرای طرح مفاخر در دبستان حجت ۲ به این مهم پرداخته شده و دانش آموزان شیوه ولایت مداری و پایبندی به اصول اخلاقی را در داستان‌های زیبای شاهنامه پیدا کرده و با خوانش و حفظ این اشعار و همچنین جاری ساختن آن در قالب هنرهای نقاشی، خطاطی، تهیه کلیپ اینفو گرافی و موشن گرافی، علاوه براینکه این اسطوره ادب را الگوی خود قرار داده است، زمینه را برای شناساندن شخصیت اخلاقی، ملی و مذهبی ایشان برای همگان فراهم کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار