کارگاه آموزشی با موضوع شناخت هیجانات در پاکدشت

پاکدشت (پانا) - کارگاه آموزشی با موضوع شناخت هیجانات، ویژه همیار مشاوران پاکدشتی در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش این منطقه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۴۳۶۰۰
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه آموزشی با موضوع شناخت هیجانات در پاکدشت

مژگان علی‌کائی، مدیر مرکز مشاوره آموزش و پرورش پاکدشت، به عنوان مدرس این کارگاه بیان کرد: دانش‌آموزان زیادی به مرکز مراجعه می‌کنند که ریشه‌ مشکلاتشان ناتوانی در کنترل هیجانات است؛ این مسئله باعث صدمات بسیار و گاهی غیرقابل جبران برای نوجوان و خانواده‌هایشان می‌شود، به همین علت، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوع شناخت هیجانات برای دانش‌آموزان بسیار ضروری است.

علی‌کائی در ادمه سخنانش گفت: زمانی که یک کودک به دوره نوجوانی وارد می‌شود، تحولات بسیار بزرگی در خود احساس می‌کند که به علت عدم آگاهی نسبت به این تغییر و تحولات، دچار سردرگمی و مشکلات متعدد می‌شود.

وی ادامه داد: گام اول و بسیار مهم در مدیریت احساسات و هیجانات، شناسایی آن‌ها است و تا زمانی که نوجوان نسبت به این هیجانات آگاهی کافی و لازم را نداشته باشد، نمی‌تواند راهکار مناسب برای مدیریت آن‌ها بیابد.

مدیر مرکز مشاوره از تفاوت‌های احساس و هیجان گفت و سپس روش‌های مقابله‌ای متفاوت در افراد مختلف برای پاسخ‌دهی نسبت به هیجانات را بیان کرد و در پایان نیز راهکارهایی جهت شیوه صحیح ابراز هیجانات ارائه داد.

وی از دانش‌آموزان خواست تا در جهت افزایش آگاهی خود، تمریناتی درباره‌ دقت و توجه به هیجانات خود و نحوه‌ پاسخ‌دهی خود انجام دهند.

این کارگاه به عنوان قسمت آموزشی، در همایش همیاران مشاور که به همت کارشناسی مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی پاکدشت تدارک دیده شده بود برگزار شد.

خبرنگار دانش‌آموز: ریحانه خوافی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار