مدیر کل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد؛

دو ساعت زنگ تربیت‌بدنی برای دانش‌آموزان، جوابگوی رفع مشکلات کم‌تحرکی نخواهدبود

تهران (پانا) - مدیر کل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش معتقد است دو ساعت زنگ تربیت‌بدنی برای دانش‌آموزان جوابگوی حل مشکلات کم‌تحرکی در آنها نیست و می‌بایست به فعالیت‌های فوق‌برنامه و ورزشی توجه بیشتری شود.

کد مطلب: ۱۳۴۳۱۱۹
لینک کوتاه کپی شد
دو ساعت زنگ تربیت‌بدنی برای دانش‌آموزان، جوابگوی رفع مشکلات کم‌تحرکی نخواهدبود

محمد جعفری، مدیر کل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: علل بیماری‌های غیرواگیردار از جمله، فشار خون بالا، کلسترول، دیابت و سرطان را کم تحرکی،اضافه وزن و چاقی برشمرد.

وی در رابطه با ورزش دانش‌آموزی در مدارس افزود: دو ساعت زنگ تربیت‌بدنی برای دانش‌آموزان جوابگوی حل مشکلات کم‌تحرکی در آنها نیست و می‌بایست به فعالیت‌های فوق‌برنامه و ورزشی توجه بیشتری شود.

جعفری بیان کرد: با اجرای طرح‌هایی در زمینه کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان با عنوان طرح کوچ، توانستیم کارهای مهمی انجام دهیم؛ در این طرح‌ها بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب مواردی از جمله زندگی، علم، پژوهش و معنویت جایگاه خاصی دارند و همچنین در سند تحول بنیادین نیز به ساحت زیستی، تربیتی نیز توجه شده است.

مدیر کل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: توسعه امر تربیت‌بدنی و ورزش با حمایت خانواده‌ها از ضروریات است و فضاهای ورزشی به عنوان یک مکان تربیتی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار