مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش:

رویکردها اگر مدرسه‌محور نباشند به هدف مورد نظر نخواهیم رسید

تهران (پانا) - دوره آموزشی معلمان، کارشناسان و کارشناس‌مسئولان تربیت بدنی آموزش و پرورش لرستان با حضور مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۴۱۸۴۰
لینک کوتاه کپی شد
رویکردها اگر مدرسه‌محور نباشند به هدف مورد نظر نخواهیم رسید

به گزارش روابط عمومی معاونت تربیت بدنی و سلامت، محمد جعفری مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه معلم ورزش به خاطر نشاط و پویایی این حوزه، جایگاه ویژه‌ای بین دانش‌آموزان دارد، گفت: معلمان پرتلاش این حوزه می‌توانند تاثیر مهم و حیاتی بر زندگی دانش‌آموزان داشته باشند.

جعفری خاطر نشان کرد: در سند تحول بنیادین، جایگاه ساحت زیستی و بدنی به خوبی دیده شده است.

وی افزود:حوزه تربیت بدنی در اهداف و راهکارهای خرد و کلان و در مبانی نظری نیز به خوبی ظاهر‌ شده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: ما بر اساس اسناد بالادستی، طرح‌ها و برنامه‌هایی که در سازمان برنامه و بودجه ابلاغ می‌شوند را پیگیری و بودجه‌های لازم را جذب‌ کرده‌ایم که نمونه‌ بارز این مدعا جذب ۶۰۰ میلیارد برای نهضت ملی ۲۱۰۰ فضا بود.

جعفری تصریح کرد: اتفاق مهم بایستی در مدرسه صورت گیرد چرا که در هر طرح و برنامه‌ای که ابلاغ می‌شود اگر رویکرد ما مدرسه‌محوری، مشارکت‌محوری، فراگیرمحوری و همگانی‌محوری، علمی/تخصصی، ارزشی و اخلاق‌محوری نباشد به هدفمان نخواهیم رسید.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان در این گردهمایی با ابراز خرسندی از حضور مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی و تیم مجرب این حوزه گفت: بسیار خوشحالم که این تیم به دور از شعار و با تکیه بر عملگرایی به دنبال اجرا کردن برنامه‌های عملیاتی هستند و نمونه این برنامه‌ها همین کلاس کارگاهی است.

امین جمشیدی با اشاره به طرح‌های شهید سلیمانی، شهید خرازی و شهید طوقانی افزود: ورزش فرهنگیان پس از ۱۴ سال رکود و بی‌تحرکی با درایت همکاران گرانقدر همراه با عزت و احترام در سال گذشته برگزار شد.

وی افزود: با مطالعه سند تحول بنیادین، ایده‌های جالبی به ذهن متبادر می‌شود که می‌توان دیدگاه‌ها را تعمیم و اجرا کرد.

این کارگاه با هدف تبین سیاست‌ها و برنامه‌های تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی به مدت ۲ روز با حضور معلمان، کارشناسان و کارشناس‌مسئولان ستادی آموزش و پرورش لرستان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار