بیرجند شهر بحرانی در تصادفات کشور

افزایش ۲۰۰ درصدی تصادفات فوتی در شهر بیرجند

بیرجند (پانا) - رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت تصادفات درون شهری بیرجند به صورت چشمگیر و نگران کننده‌ای افزایش یافته و برابر اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا، این شهر جزو شهرهای بحرانی کشور در حوزه تصادفات درون شهری محسوب می‌شود .

کد مطلب: ۱۳۴۳۰۴۶
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۲۰۰ درصدی تصادفات فوتی در شهر بیرجند

سرهنگ علیرضا عباسی افزود: از ابتدای امسال تصادفات فوتی شهر بیرجند در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 200 درصد بیشتر شده طوری که سال گذشته تعداد 7 نفر از شهروندان جان خود را از دست داده اند اما امسال این تعداد به 21 نفر رسیده است و 57 درصد این افراد عابران پیاده هستند.
او با اشاره به وقوع هزار و 583 فقره تصادف درون شهری در بیرجند، ادامه داد: تعداد زیادی از تصادفات خسارتی است که به دلیل نبود نیاز به ترسیم کروکی در آمار محاسبه نشده اما تعداد این تصادف ها هم نگران کننده است

این مقام انتظامی گفت : از ابتدای امسال تاکنون پلیس با 147 هزار و 720 تخلف رانندگی در شهر بیرجند برخورد کرده که 13 هزار و 576 مورد آن تخلفات حادثه ساز بوده و در این مدت 173 خودرو و 240 دستگاه موتورسیکلت متخلف نیز توقیف شده است ولی قطعا پلیس به تنهایی و با ابزار جریمه نمی تواند تصادفات را کنترل کند.

بی توجهی به هشدار پارسال

سرهنگ عباسی افزود: سال گذشته اعلام کردیم چنانچه مصوبات شورای ترافیک اجرایی و هوشمندسازی کنترل تخلفات در مرکز استان انجام نشود، شاهد افزایش تصادفات خواهیم بود و امسال متأسفانه این اتفاق به وقوع پیوسته است.

وی با اشاره به این که بارها عنوان کرده ایم پلیس با ابزار جریمه به تنهایی نمی تواند جلوی تصادفات را بگیرد و 33 دستگاه مسئول در ترافیک باید به وظایف قانونی خود عمل کنند؛ خاطرنشان کرد: شهر بیرجند جزو معدود مراکز استان در کشور است که سیستم های هوشمند کنترل تخلفات ندارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: نبود پل های هوایی عابر پیاده مکانیزه، نبود پیاده رو در برخی از معابر، روشنایی کم و ناایمن بودن برخی گذرگاه های عابر پیاده از علل اصلی تصادفات عابران پیاده در شهر بیرجند است. حتی رانندگان در گذرگاه ها حق تقدم عابران پیاده را رعایت نمی کنند.

وی در پایان از همه مردم و دستگاه های مسئول خواست با توجه بیشتر به ترافیک شهر بیرجند و ارتقای فرهنگ ترافیک با ایجاد همدلی در خصوص کاهش تخلفات و تصادفات رانندگی تلاش کنند چرا که عنوان شهر بحرانی در حوزه تصادفات، زیبنده شهر فرهیخته بیرجند در کشور نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار