آصفری در گفت‌وگو با پانا:

شبکه‌های اجتماعی باید به قوانین ایران متعهد باشند؛ بومی‌سازی فضای مجازی در دستورکار

در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها هیچ طرحی درباره محدودیت فضای مجازی مطرح نیست/ ما دنبال این نیستیم که فضای مجازی را فیلتر کنیم بلکه به دنبال قانونمند کردن فضای مجازی هستیم

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی گفت مجلس دولت را موظف کرد که نسبت به بومی‌سازی فضای مجازی به گونه‌ای که کسب و کارها دچار ضرر و زیان نشوند، اقدام کند.

کد مطلب: ۱۳۴۱۲۱۳
لینک کوتاه کپی شد
شبکه‌های اجتماعی باید به قوانین ایران متعهد باشند؛ بومی‌سازی فضای مجازی در دستورکار

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با پانا درباره محدودیت فضای مجازی، اظهار کرد: «ما علاقه‌مند هستیم که از فضای مجازی به‌عنوان یک فرصت استفاده شود. فضای مجازی نباید رها باشد و باید از آن به‌عنوان یک فرصت استفاده شود؛ اگر فضای مجازی رها باشد، تبدیل به تهدید می‌شود. ما امروز علاقه‌مند هستیم که از فضای مجازی به‌صورت قانونمند استفاده و بهره گرفته شود. نباید اجازه داد تا از این فضا به‌عنوان یک تهدید استفاده کرد.»

وی اضافه کرد: «ما دنبال این هستیم که فضای مجازی را بومی‌سازی کنیم و با پلتفرم‌های داخلی در جهت بازار کسب و کار و مسائل علمی، فرهنگی و دینی بتوانیم از این ابزار استفاده کنیم. چرا که امروز دنیا، دنیای فضای مجازی است و کسی نمی‌تواند دور خود دیوار بکشد.»

نماینده مردم اراک در مجلس بیان کرد: «ما دنبال این نیستیم که فضای مجازی را فیلتر کنیم بلکه به دنبال قانونمند کردن فضای مجازی هستیم و دنبال این هستیم که کشورهایی که از شبکه‌های اجتماعی خود به عنوان کسب و کار در ایران استفاده کنند، باید در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی اقدامات خود را مطرح کنند؛ باید در داخل ایران تعهداتی داشته باشند و به تعهداتشان در چارچوب قانون جمهوری اسلامی عمل کنند.»

وی خاطرنشان کرد:‌ «در کمیسیون هیچ طرحی در این خصوص مطرح نیست؛ ما دولت را موظف کردیم که نسبت به بومی‌سازی فضای مجازی به گونه‌ای که کسب و کارها دچار ضرر و زیان نشوند، اقدام کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار