نماینده ولی فقیه در استان گیلان در دیدار با وزیر آموزش و پرورش؛

اجرای صحیح رتبه‌بندی معلمان، حراست از جایگاه معلمان است

تهران (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان گیلان در دیدار با وزیر آموزش و پرورش گفت: اجرای صحیح رتبه بندی معلمان در واقع حراست از جایگاه معلمان است.

کد مطلب: ۱۳۴۰۱۶۹
لینک کوتاه کپی شد
اجرای صحیح رتبه‌بندی معلمان، حراست از جایگاه معلمان است

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، آیت‌الله رسول فلاحتی در این دیدار که با حضور وزیر آموزش و پرورش، استاندار گیلان، مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مدیران و کارکنان اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد، با بیان اینکه همه در مسیر تمدن اسلامی قرار داریم و باید تلاش کنیم و از خدا بخواهیم که عاقبت ما به خیر شود، افزود: از وسوسه‌های شیطان دوری کنیم تا از کبر و حسادت دور شویم، از یکدیگر مراقبت کنیم و باید به کار هم نظارت کنیم و خود نظارتی و دیگر نظارتی را مد نظر داشته باشیم.

وی با اشاره به این‌که مدرسه زیربنای فرهنگ، تمدن و ساختار انسانی است و همه انسان‌ها روزی از مدرسه و دوران تحصیل عبور می‌کنند، خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش در جذب و پذیرش معلمان و مربیان نهایت دقت را داشته باشد. مدیران آموزش و پرورش باید تلاش کنند تا مقدمات تربیت اسلامی را فراهم کنید

نماینده ولی فقیه با اشاره به این‌که آموزش و پرورش باید طوری برنامه ریزی نماید تا نسلی تمام ساحتی را برای آینده کشور و تمدن اسلامی تربیت نماید، گفت: افرادی را در بخش‌های تربیتی به کار بگیریم که دلداده دین باشند.

آیت‌الله فلاحتی همچنین با تأکید بر این‌که باید به جامعه معلمان توجه شود، ادامه داد: فرآیند توجه به معیشت معلمان، فرآیند اخلاقی معلمان و جایگاه معلمان نیاز به توجه بیشتری دارد. در مسئله رتبه بندی معلمان، الحمدالله اقدامات خوبی از طریق وزارت آموزش و پرورش صورت گرفته است و در واقع رتبه بندی معلمان حراست از جایگاه معلمان است. همچنین در این میان باید حرمت معلم و دانش آموز در جایگاه دانش پژوه حفظ شود.

وی در خصوص این‌که معلم جایگاه بسیار بالایی دارد، اظهار کرد: شناخت دین جایگاهی دارد، بنابراین نباید به جایگاه معلمان کم توجهی شود. در مسیر تمدن اسلامی از معلم، دانش پژوه چند مورد انتظار است؛ در تقویت بنیان‌های معنوی می‌توان از شخصیت‌های برتر حوزوی برای ارتقای جایگاه آموزش و پرورش استفاده شود. همچنین باید دانش آموزان و افرادی را تربیت کنیم که به فکر حکومت دینی باشند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به موضوع ولایت فقیه گفت: ولایت فقیه یک اصل مترقی در مسیر تعالی جامعه اسلامی و انسانی است و باید نهادینه شود، بنابراین افرادی را تربیت نماییم تا در تراز حکومت اسلامی باشند و به نیازمندی‌های جامعه اسلامی توجه کنند‌.

وی خواستار تشکیل اتاق فکر و اندیشه ورز برای مجموعه آموزش و پرورش شد و افزود: برای همه مدیران خود یک اتاق فکر و اندیشه ورز داشته باشید و آن را تقسیم بندی کنید، یعنی نظارت بر همه زیر مجموعه‌ای آموزش و پرورش و ارتقای جایگاه علمی آموزش و پرورش اعم از مربی یا متربی وجود داشته باشد. همچنین آموزش و پرورش را از فضای سیاسی دور نگه دارید، نباید آموزش و پرورش میدان تاخت و تاز سیاسیون باشد و این مسئله بسیار جدی است. آموزش و پرورش باید فضای لطیف علم و دانش و معرفت باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار