وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان؛

آموزش و پرورش یکی از بالاترین ارزش افزوده‌ها را دارد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان گفت آموزش و پرورش بعد از بخش معدن بالاترین ارزش افزوده را دارد و نرخ ارزش افزوده آموزش ابتدایی دو برابر دوره دانشگاه است.

کد مطلب: ۱۳۴۰۲۱۰
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش یکی از بالاترین ارزش افزوده‌ها را دارد

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری در نشست شورای آموزش و پرورش استان گیلان، با تاکید بر لزوم شناسایی ظرفیت‌ها و نارسایی‌های حوزه آموزش و تربیت، اظهار داشت: معلمان، افسران سپاه پیشرفت کشور هستند.

وی با بیان اینکه از هر دو مدرسه یک مدرسه توسط خیرین ساخته می‌شود، افزود: امسال ۱۱۰۰ میلیارد تومان در اصفهان و ۷۰۰ میلیارد تومان در هرمزگان تعهد احداث مدرسه از سوی خیرسازان را داریم.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: در کنار توجه به فضاهای فیزیکی آموزشی، باید به تربیت و پرورش توجه کنیم تا در آینده نسلی خیّری داشته باشیم.

نوری نظام آموزش و پرورش عمومی را بستر حکمرانی برای رسیدن جامعه به قله‌های تعالی دانست و گفت: از سال‌های گذشته خرده نظام‌های مبتنی بر اقتصاد موجب شد شاهد نارسایی‌های آموزشی و پرورشی باشیم، این در حالی است که معمار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری همواره فرهنگ را پایه دانسته‌اند.

وی با بیان این‌که پیاده سازی فرهنگ در بستر برنامه ریزی فرهنگی آموزش و پرورش محقق می‌شود، تاکید کرد: دانش آموزان در سنین نوجوانی قرار دارند و فرهنگ در این دوران ملکه می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش آموزش و پرورش در حکمرانی اقتصادی اضافه کرد: آموزش و پرورش بعد از بخش معدن بالاترین ارزش افزوده را دارد و نرخ ارزش افزوده آموزش ابتدایی دو برابر دوره دانشگاه است.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد هنرجویان هنرستان‌ها وارد بازار کار می‌شوند، گفت: نرخ بازگشت سرمایه در آموزش و پرورش کمتر از ۱۰ نیست، در حالی که این نرخ برای صنایع کمتر است.

نوری عدم توجه به نظام آموزش و پرورش را یکی از دلایل مشکلات اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری تاکید موکد بر مقوله تربیت دارند، لذا رسیدگی به این مهم در دستور کار دولت و مجلس قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار