وزیر آموزش و پرورش در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان؛

الگوی مدرسه‌ای سند تحول بنیادین به زودی استخراج می‌شود

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در دیدار با نماینده ولی فقیه با بیان اینکه به زودی الگوی مدرسه‌ای سند تحول بنیادین استخراج می‌شود گفت این موضوع در بین صاحبنظران به رای گذاشته می‌شود و استان گیلان به عنوان یکی از استان‌های الگو و بخش فعالی از منظومه سند تحول بنیادین است.

کد مطلب: ۱۳۴۰۲۰۹
لینک کوتاه کپی شد
الگوی مدرسه‌ای سند تحول بنیادین به زودی استخراج می‌شود

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری در این دیدار با اشاره به اینکه آموزش و پرورش را در منظومه حکمرانی آنگونه که باید باشد، ندیدیم، اظهار داشت: بر اساس فرمایش حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، در کارها آموزش و پرورش و بعد دانشگاه مقدم است.

وی با تشکر از آیت اله فلاحتی که دغدغه آموزش و پرورش دارند، با بیان برخی موارد مهم در آموزش و پرورش افزود: اگر معلم باشد و کتاب و فضا باشد، آموزش و پرورش اتفاق خواهد افتاد و تعلیم و تربیت جریان دارد. سال‌ها است که تربیت معلم از نظر کمی و کیفی آنگونه که باید باشد نبوده و زمانی به نقطه‌ای رسیدیم که در سال ورودی دانشگاه فرهنگیان ۳۴۰۰ نفر و بیش از سی هزار نفر در همان سال بازنشست می‌شدند، بنابراین مجبور شدیم از گروه‌های دیگری که در تربیت معلم دوره ندیده بودند کمک بگیریم که این اتفاق باعث شد بخشی از کار آموزش و پرورش تحت الشعاع قرار بگیرد.

نوری در ادامه خاطر نشان کرد: دانشگاه فرهنگیان را از یک دانشگاه ماموریت مدار به یک دانشگاه معمولی تبدیل کردیم، یعنی دانشجو سنجش می‌شود که چه مهارتی دارد. معدل دروس را برای دانش آموزان به نمره ۱۵ و نمره کل را به ۷۰۰۰ آوردیم و گزینش دانشجو معلمان را که در طول دو تا سه روزه بود و حداکثر ۱۰ روز انجام می‌شد را به ۶ ماه تبدیل کردیم.

عضو کابینه دولت مردمی ایران قوی افزود: دانشجو معلمان، در زمان فارغ التحصیلی، باید یک امتحان جامع دهند و در ساحت‌های شش‌گانه باید از ۱۲ مهارت، حداقل شش مهارت داشته باشند که بعضی از این مهارت‌ها مانند؛ کار با نرم افزار در رشته تخصصی یا در حوزه ساحت تربیتی، اعتقادی و اخلاقی که باید مفاهیم و روخوانی و روانخوانی قرآن را داشته باشند، الزامی است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت شهیدان رجایی و باهنر در مورد تربیت معلم گفت: یکی از حوزه‌هایی که باید به آن توجه شود، پرورشی است.

عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به منظومه سند تحول افزود: به زودی الگوی مدرسه‌ای سند تحول بنیادین را استخراج می‌کنیم و این موضوع را در بین صاحبنظران به رای می‌گذاریم و استان گیلان به عنوان یکی از استان‌های الگو و بخش فعالی از منظومه سند تحول بنیادین است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار