در گفت‌وگو با پانا مطرح شد:

برگزاری جشنواره‌ها نشاط را به جامعه هدیه می‌کند

تهران (پانا) - مهدی نصیری عضو شورای شهر شیراز بر این باور است که برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای تئاتر و رویدادهای فرهنگی دیگر جنب و جوش و نشاط را به جامعه می‌آورد. چیزی که این روزها نیاز جامعه و جوانان است و به‌عنوان یکی از راه‌های جهاد تبیین، مسئولین باید انرژی و بودجه و وقت بگذارند تا توجه جوان‌ها به نکات غیر فرهنگی در سطح شهر کمتر شود.

کد مطلب: ۱۳۳۸۸۳۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشنواره‌ها نشاط را به جامعه هدیه می‌کند

بیست‌و‌هفتمین جشنواره تئاتر فجر مناطق کشور- منطقه 4 (فارس) به دبیری حمیدرضا قانعی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان شیراز از پنجشنبه 22 دی ماه در این استان در حال برگزاری است.

مهدی نصیری عضو شورای شهر شیراز، شب گذشته با حضور در تالار ابوریحان به تماشای نمایش «گریه های باد و کات سینه» از بوشهر نشست.

نصیری ضمن تشکر از اداره ارشاد که تلاش کردند استان فارس یکی از 4 منطقه برگزار کننده جشنواره منطقه ای باشد. درباره این رویداد هنری به خبرنگار پانا گفت: « قطعا برگزاری چنین رویدادهایی جنب و جوش و نشاط را به جامعه می‌آورد. چیزی که این روزها نیاز جامعه و جوانان است»

او افزود: «به طور کلی برگزاری همایش ها و رویدادهای منطقه ای در هر زمینه ای، موجی از پویایی در جامعه ایجاد می‌کند. در جشنواره فجر منطقه ای چهارم تئاتر هم که در حال برگزاری است، نزدیک 300 هنرمند تئاتر از 8 استان در شیراز گرد هم آمده اند تا رفاقت و رقابت کنند و برگزیدگانشان به جشنواره بین المللی فجر بروند »

نصیری گفت: « ادامه دار بودن این برنامه ها، علاقمندی مردم شهر را به تئاتر به عنوان یک فعالیت مهم فرهنگی بیشتر میکند و این هنر فاخر میتواند تاثیرات عمیقی روی افراد داشته باشد.»

او افزود: « وقتی این نوع کارهای فرهنگی انجام میشود، مردم تئاتر را میشناسند وبه تماشای تئاتر علاقمند میشوند و به مرور در سبد کالای فرهنگی خانواده قرار میگیرد و ادامه دار خواهد بود»

عضو شورای شهر شیراز با اشاره به لزوم ایجاد بستر مناسب گفت :« در کنار این که مردم درگیر یک رویداد هنری می‌شوند، برگزاری این جشنواره ها، از جهتی دیگر مسئولین را به این سمت سوق میدهد که سالن های تئاتر شهر را تجهییز کنند و سرمایه گذاری برای تئاتر را جدی بگیرند. هنگام برگزاری این رویدادها، ضعف هایی که در امکانات زیرساخت ها وجود دارد عیان میشوند و باید در یک زمان کوتاه با صرف انرژی و بودجه مشکلات برطرف شود.»

او افزود: « پس از اتمام جشنواره هم این زیرساخت ها برای استفاده هنرمندان استان باقی میماند. چنین رویدادهایی حتی بر اولویت دادن به توسعه و به روز کردن زیر ساخت های کلی شهر هم اثر خوبی دارد.»

عضو شورای شهر شیراز افزود: «با توجه به شرایط حاکم بر جامعه یکی از کارهایی که باید برای نوجوان ها و جوان ها و خانواده ها انجام شود همین جشنواره های هنری و سخن گفتن به زبان هنر است.»

او گفت: «هرچقدر تعداد، کیفیت و تاثیرگذاری این رویدادهای هنری بیشتر باشد قطعا مسائل حاشیه ای که جوان ها با آن ها دست و پنجه نرم میکنند کم تر خواهد بود و این اقدامات یکی از مسیرهای تاثیرگذاری روی جوان ها است که میتواند خیلی موثر باشد.»

نصیری افزود: «باید انرژی و بودجه و وقت بگذاریم تا توجه جوان ها به نکات غیر هنری و فرهنگی در سطح شهر کم تر شود. یکی از راه های جهاد تبیین، همین است و تلاش ما در این راستا هست که با زبان هنر و تئاتر با جامعه همراه شویم.»

مهدی نصیری در پایان شیراز را دارای زیرساخت های مختلف و ظرفیت های هنری دانست و گفت: «شیراز آمادگی پذیرایی جشنواره های بین المللی را دارد، امکانات زیرساختی خوبی دارد که با همدلی مسئولین میتواند نوسعه پیدا کند و شاهد رویدادهای گسترده ترهنری باشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار