معاون حقوقی رئیس‌جمهوری در آئین تقدیر از ایده‌های «اجرای قانون اساسی» تاکید کرد:

ضرورت مردمی‌سازی‌ و آموزش اجرای قانون اساسی در مدارس

نباید نقض و عدم اجرای قانون اساسی برای برخی بدون هزینه باشد

تهران (پانا) - آیین اختتامیه اولین رویداد علمی ایده‌های حوزه اجرای قانون اساسی با حضور ‌محمد دهقان معاون حقوقی رئیس‌جمهوری، ‌‌احمد حبیب‌نژاد معاون قانون اساسی  و جمعی از کارشناسان و صاحب‌نظران با تقدیر از برگزیدگان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۳۷۲۸۶
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت مردمی‌سازی‌ و آموزش اجرای قانون اساسی در مدارس

‌به گزارش روابط عمومی معاونت حقوقی ریاست جمهوری، رویداد علمی انتخاب ایده‌های برگزیده در حوزه اجرای قانون اساسی در حاشیه همایش ملی مسئولیت اجرای قانون اساسی کلید خورد و در نهایت با بررسی ایده‌ها از سوی کمیته داوران به کار خود پایان داد.

‌محمد دهقان معاون حقوقی رئیس‌جمهوری در آئین تقدیر از ایده‌های برتر اجرای قانون اساسی با بیان اینکه قانون اساسی سند مترقی و مایه افتخار ماست که در آن بر استیفای حقوق عامه، آزادی ‌و عدالت تاکید شده است، گفت: معاونت حقوقی آماده اجرای طرح‌ها و ایده‌های نخبگانی در خصوص اجرای قانون اساسی است.

وی با تاکید بر ضرورت مردمی‌سازی اجرای قانون اساسی فرهنگسازی «قانون‌گرایی» و آموزش قانون اساسی در مدارس را از جمله شیوه‌های ترویج قانون اساسی عنوان کرد و گفت: حضور و مشارکت مردم یکی از مهمترین مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی است و در حوزه اجرای قانون اساسی نیز ما نیازمند مشارکت فعالانه مردم به ویژه نخبگان و دانشگاهیان کشور هستیم.

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری با بیان انکه نباید نقض و عدم اجرای قانون اساسی برای برخی بدون هزینه باشد، سامانه اجرای قانون اساسی را یکی از شیوه‌های مردمی برای پیگیری موارد نقض قانون اساسی دانست و گفت: مردم می‌توانند موارد نقض قانون اساسی را در این سامانه اطلاع داده و پس از شناسایی موارد نقض قانون اساسی معاونت حقوقی در راستای وظیفه قانونی خود پیگیری لازم را صورت خواهد داد.

‌سیداحمد حبیب‌نژاد معاون قانون اساسی معاونت حقوقی ریاست جمهوری نیز در این نشست با بیان اینکه در ظرف یکماه بیش از ۵۰ طرح و ایده از سوی صاحبنظران و حقوقدانان به دبیرخانه این رویداد ارسال شد، اظهار داشت: ۳۰ اثر ارسالی توسط اعضای هیات علمی و یا فارغ‌التحصیلان و دانشجویان دکتری ارائه شده بود.

وی با بیان اینکه کمیته داوری اولین رویداد علمی ایده‌های اجرای قانون اساسی پس از بررسی‌، ۵ طرح را به عنوان برگزیدگان جشنواره معرفی کرد، خاطرنشان کرد: فرایند مطالعاتی و امکان‌سنجی اجرای ایده‌های برگزیده در معاونت قانون اساسی ریاست جمهوری به جد پیگیری خواهد شد.

در پایان این نشست از سوی ‌محمد دهقان معاون حقوقی رئیس‌جمهوری افراد برگزیده تقدیر شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار