سرپرست آموزش و پرورش منطقه٩ با حضور در انتخابات شهردار مدرسه تاکید کرد:

انتخابات شهردار مدرسه فرصتی برای حضور دانش‌آموزان در فعالیت‌های اجتماعی است

تهران (پانا) - سرپرست اداره آموزش و پرورش منطقه9 از طرح شهردار مدرسه به عنوان راهکاری برای حضور دانش‌آموزان و نوجوانان در فعالیت‌های اجتماعی نام برد که موجب توانمندسازی دانش‌آموزان برای حضور در جامعه و آشنائی با فعالیت‌های مدیریتی می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۳۵۱۲۷
لینک کوتاه کپی شد
انتخابات شهردار مدرسه فرصتی برای حضور دانش‌آموزان در فعالیت‌های اجتماعی است

مجید حسینی فر طی سخنانی در مراسم انتخابات شهردار مدرسه که با تعامل و حضور شهردار منطقه9 و با هدف افزایش سطح آگاهی دانش آموزان با رعایت حقوق دیگران، تقویت مسئولیت‌پذیری، آشنایی با تصمیم‌گیری‌های جمعی، تقویت مولفه‌هایی چون اعتماد به‌نفس و روحیه کار جمعی در دبیرستان دخترانه محمد عاصمی برگزار شد، بر نقش مهم دانش آموزان به عنوان سازندگان فردای جامعه تاکید کرد.

سرپرست آموزش و پرورش منطقه ٩ با بیان اینکه طرح شهردار مدرسه، فرصتی بزرگ برای کشف مدیران ولایتمدار، متعهد، متخصص، مسئولیت‌پذیر و آشنا به حقوق و وظایف خود برای اداره آینده ایران اسلامی است، گفت: طرح شهردار مدرسه، فرصتی مناسب برای بروز استعدادهای فردی و اجتماعی نوجوانان برای اداره یک مدرسه و آشنائی با وظایف مدیریت شهری است.

وی افزود: طرح شهردار مدرسه می‌تواند زمینه یادگیری دانش‌آموزان مستعد را برای آمادگی ورود به زندگی در جامعه ای بزرگ‌تر از مدرسه و درک بهتر از مناسبات عمیق اجتماعی با افزایش مشارکت آنان در امور جامعه و تصمیم‌سازی موفق در برابر مشکلات زندگی اجتماعی فراهم کند.

حسینی فر با اشاره به اینکه یکی از اهداف این طرح، آشنائی نوجوانان و جوانان با فرآیند انتخابات است، خاطرنشان کرد: دانش آموزان در این فضای دوستانه و صمیمی، نحوه رقابت دوستانه و سالم، انتخاب صحیح، رفاقت و همدلی، پذیرش و تحمل شکست را به خوبی آموزش خواهند دید و این امر موجب می‌شود تا در آینده شاهد کاهش بسیاری از بداخلاقی های موجود در این حوزه باشیم.

سرپرست آموزش و پرورش منطقه ٩ تمرین کار گروهی، ایجاد زمینه بروز تفکر شورایی، برنامه‌ریزی گروهی و عمل بر مبانی برنامه ریزی برای رفع مشکلات و در نهایت سپردن پاره ای از اختیارات به نوجوانان و جوانان را بخش دیگری از مزایای طرح شهردار مدرسه دانست که موجب کشف و پرورش استعدادها و مدیرپروری و افزایش حس تعلق در دانش آموزان خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار