شهردار منطقه ۱۸:

«شهردار مدرسه» تمرین مشارکت در مدیریت شهر از سوی آینده‌سازان است

تهران (پانا) - در مراسم تنفیذ شهرداران مدارس منطقه ۱۸ شهر تهران، شهردار منطقه مسئولیت شهرداران مدارس را تمرین مشارکت در مدیریت شهر از سوی آینده‌سازان این مرز و بوم دانست.

کد مطلب: ۱۳۵۰۳۱۸
لینک کوتاه کپی شد
«شهردار مدرسه» تمرین مشارکت در مدیریت شهر از سوی آینده‌سازان است

محمد جواد خسروی شهردار منطقه ۱۸، مهدی امیری مدیر کل آموزش شهروندی شهرداری تهران، منصور هدایتی مدیر آموزش و پرورش منطقه با عنوان میهمان اصلی مراسم تنفیذ حکم شهرداران مدارس منطقه۱۸ در سالن اجتماعات امام رضا (ع) آموزش و پرورش حضور یافته بودند.

خسروی با اشاره به اهمیت طرح شهردار مدرسه، تاکید کرد: مدرسه به عنوان کانون و پایگاه آموزش و پرورش کودکان ونوجوانان، نقش موثری در انتقال دانش، مفاهیم و مهارت های لازم در حوزه های تربیتی، اجتماعی، فرهنگی، زندگی شهری و ...دارد.

وی درباره لازمه برخورداری از شهری با شهروندان خوب، ادامه داد: اینکه لازمه برخورداری از شهری با شهروندان خوب، انتقال آموزه ها و مهارت های شهروندی به ساکنان آن است، طرح "شهردار مدرسه" از موضوعاتی است که با اجرایی شدن آن می توان ضمن یادگیری مسائل اجتماعی و شهروندی از جمله حقوق و تکالیف شهروندان، به مدیریت شهری در اداره بهتر شهر یاری داد. مشارکت دانش آموزان در این طرح به مثابه تمرین مشارکت در مدیریت شهر از سوی آینده سازان این مرز و بوم است.

خسروی طرح شهردار مدرسه را در راستای عملیاتی سازی رویکرد محله گرایی دانست و تصریح کرد: کمک به رشد شخصیت اجتماعی نوجوانان، تقویت حس مسئولیت پذیری و تمرین مشارکت جمعی در امور اجتماعی، آشناسازی دانش آموزان با نحوه مدیریت شهر، مسئولیت پذیری در قبال شهر، تمرین و مشارکت در امر انتخابات و... از جمله اهداف مدیریت شهری در اجرای این طرح با مشارکت آموزش و پرورش است.

به گفته خسروی، اداره آموزش های شهروندی شهرداری منطقه ۱۸ با اجرای این طرح به عنوان حلقه واسطه شهرداری با آموزش و پرورش منطقه، به دنبال آشنا سازی دانش آموزان با طرح ها، ترویج تکالیف و اخلاق شهروندی ،چالش ها و مشکلات پیش روی شهرداری در اداره شهر است.

همچنین وی آموزش های شهروندی را در راستای توسعه و پرورش مهارت ها، قابلیت ها و توانمندی های شهروندان ضروری دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار