برنامه ریزی برای پیشگیری از به وجود آمدن آسیب های اجتماعی در اولویت دستگاه تعلیم و تربیت است

تبریز (پانا) - کمیته فرهنگی ستاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی استان آذربایجان شرقی به ریاست مدیرکل آموزش و پرورش استان تشکیل جلسه داد.

کد مطلب: ۱۳۳۴۷۴۲
لینک کوتاه کپی شد
برنامه ریزی برای پیشگیری از به وجود آمدن آسیب های اجتماعی در اولویت دستگاه تعلیم و تربیت است

علی پوررادی در این جلسه اظهار کرد: با توجه به گستره ارتباط آموزش و پرورش با جامعه، اکثر افراد به طریقی با این نهاد در ارتباط هستند و این امر لزوم همکاری بیش از پیش سایر ارگانها را می طلبد.

وی با اشاره به جمله « مؤمن آیینه مؤمن است»، افزود: اکنون که ما در وادی تعلیم و‌ تربیت قرار گرفته ایم با روح انسان در ارتباط هستیم و هر گونه رفتار ما تاثیر گذار در اخلاق و منش افراد است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه اضافه کرد: همه ما خطاهایی داریم که در تعداد یا شدت با یکدیگر متفاوت است فلذا باید با علم به این موضوع در مسائل ورود کنیم.

پوررادی گفت: رویکرد ما در مشکلات مربوط به دانش آموزان پیشگیری خواهد بود چرا که پیشگیری بهتر از درمان است.

وی با اشاره به اینکه حتی در پزشکی نیز نخست دنبال ریشه یابی بیماری ها هستند گفت : ما نیز باید به دنبال سرچشمه های بروز آسیب های اخلاقی و رفتاری باشیم.

طاهر علمی نیز در این جلسه با اشاره به طرح یاری گران جوان که با هدف کنترل تعدیل و‌ کاهش آسیب های اجتماعی برگزار می شود گفت: هم اکنون پنجاه درصد مدارس تحت پوشش این طرح هستند.

وی گفت : طرح توانمند سازی اولیا در بیش از ۹۰ مدرسه مناطق پر خطر برگزار می شود و تمامی نواحی و مناطق دارای مرکز مشاوره هستند که آماده خدمات رسانی به دانش آموزان و اولیا هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار