وزیر آموزش و پرورش در جمع مدیران و فرهنگیان بابلسر و فریدونکنار:

مازندران به محور دیپلماسی آموزشی در کشور تبدیل شود

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در نشست با استاندار مازندران، نماینده بابلسر و فریدونکنار، امام جمعه بابلسر، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران و روسای آموزش و پرورش بابلسر، فریدونکنار و بهنمیر و جمعی از فرهنگیان اظهار کرد مازندران به محور دیپلماسی آموزشی در کشور تبدیل شود.

کد مطلب: ۱۳۳۴۴۵۲
لینک کوتاه کپی شد
مازندران به محور دیپلماسی آموزشی در کشور تبدیل شود

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری با اشاره به ظرفیت‌های زیاد استان مازندران گفت: باید فرهنگ مهارت آموزی را در جامعه بسط و گسترش یابد. آموزش و پرورش استان مازندران در مقایسه با دیگر استان‌ها، وضعیت مطلوبی دارد و بر اساس آمارها رتبه‌های بسیاری را به خود اختصاص می‌‎دهد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طرح آسیب‌های اجتماعی فریدونکنار و بابلسر که در نظرات برخی شهروندان انعکاس داشت، گفت: لازم است بخشی از این آسیب‌ها به دانشگاه مازندران سپرده شود تا کار پژوهشی انجام دهند و به راه حل برسیم.

نوری با اشاره به برخی نیازهای طرح شده از سوی برخی مدیران و نماینده شهرستان بابلسر و فریدونکنار گفت: این نیازها مورد بررسی قرار خواهد گرفت و تلاش داریم مشکلات را تدبیر کنیم.

نوری افزود: مازندران به دلیل همجواری با کشورهای حاشیه خزر و برخورداری از امکانات خوب زیرساختی می‌تواند در دیپلماسی آموزشی کشور، استان محوری باشد و مسوولان امر برای تحقق این امر تلاش کنند.

وی ادامه داد: برای آموزش و پرورش مازندران جایگاه بین المللی قائل هستیم و آمادگی داریم که تمامی رویدادهای علمی، پژوهشی و ورزشی فراکشوری حوزه دانش آموزی را به این استان واگذار کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مازندران از نیروهای توانمند و استعدادهای ناب نیروی انسانی برخوردار است و باید از این ظرفیت برای اعتلای کشور نهایت استفاده شود.

جذب یک هزار و ۳۰۰ دکتر معلم در سطح کشور در دستور کار است

نوری با بیان این که، مجوز جذب یک هزار و ۳۰۰ دکتر معلم در سطح کشور در دستور کار است، افزود: با این رویه به طور حتم کیفیت آموزشی در کشور افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: اکنون تربیت دانشجو معلم در سطح کشور به نسبت گذشته تغییر کرده و به نوعی مهارت یک شاخص اساسی در تربیت معلمان خواهد بود.

شایان ذکر است، استان مازندران سه هزار و ۹۰۰مدرسه، ۵۲۰ هزار دانش آموز و ۲۲ هزار معلم دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار