رییس شورای اسلامی شهر تهران

سوله‌های بحران به ماهیت خود برگردد

تهران (پانا) - رییس شورای شهر تهران با اعلام اینکه برخی سوله‌های حساس بحران در مناطق تهران تغییر کاربری داده و به سالن ورزشی بانوان تبدیل شده، گفت این سوله‌ها مامن نگهداشت وسایل بحران اعم از امکانات اولیه، کمک رسانی و کالاهای اساسی باشد از این رو باید سوله‌های بحران به ماهیت خود برگردد.

کد مطلب: ۱۳۳۳۷۵۲
لینک کوتاه کپی شد
سوله‌های بحران به ماهیت خود برگردد

مهدی چمران، در ادامه ارائه گزارش رییس سازمان بحران شهرداری تهران در صحن یکصد و هفدهم شورای شهر تهران اظهار داشت :درخواست داریم تا جلسات مدیریتی که قبلا بطور مرتب هر 6 ماه یکبار برگزار می شد بطور مداوم برگزار و به انجام مانور بیانجامد.

وی با تاکید بر این موضوع اظهار کرد: مانوری که در راستای هم افزایی دستگاه های مدیریت شهری صورت می گیرد باید متشکل از تمام دستگاه های اجرایی مانند سازمان آب و فاضلاب، برق، گاز وغیره به همراه مدیران شهرداری باشد تا به طور کامل این آمادگی محک خورده و در صورت بروز بحران فرآیند مدیریت ها به طور یکپارچه صورت گیرد.

رییس شورای شهر تهران با اشاره به این موضوع که باید در اجرای چنین مانورهایی از استان های معین مانند اصفهان ، قم و سایر استانهای همجوار کلانشهر تهران استفاده شود تاکید کرد.

وی در خصوص سوله های بحران در سطح شهر که کاربری آنها به سالن های ورزشی بانوان تغییر کرده گفت: باید این سالن ها به ماهیت خود برگردد و این سوله ها مامن نگهداشت وسایل بحران اعم از امکانات اولیه ، کمک رسانی و کالاهای اساسی باشد.

چمران در پایان خاطر نشان کرد: ما مصوبه ای برای تفکیک سوله های بحران و سالن های ورزشی بانوان انجام دادیم ضمن آنکه ما در بازدیدهایی که در سالهای قبل از این سوله ها داشتیم چند ساعت طول کشید تا قفل درب سوله ها باز شد؛ حالا اگر بحرانی اتفاق بیافتد چگونه عمل خواهد شد جای سوال دارد.

وی افزود: غیر از شهرداری و ستاد بحران قرار بود تا مراکزی مانند هلال احمر و اورژانس تهران برای دپوی داروهای ضروری و اقلام خوراکی مورد نیاز و تاریخ مصرف بالا در چنین سوله هایی دپو شود اما متاسفانه این اتفاق رخ نداده و امکانات آن کامل نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار