تحصیل بیش از 30 هزار دانش آموز در مدارس شاهد استان فارس

شیراز (پانا) - رئیس اداره شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش فارس از تحصیل بیش از 30 هزار دانش‌آموز در ۸۴ مدرسه شاهد در سراسر استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۳۳۷۲۷
لینک کوتاه کپی شد
تحصیل بیش از 30 هزار دانش آموز در مدارس شاهد استان فارس

معصومعلی صفی‌قلی در گردهمایی کارشناسان شاهد ادارات آموزش و پرورش نواحی، شهرستان‌ها و مناطق سراسر استان، در سالن اجتماعات اداره کل، اظهار کرد: ایام سوگواری فاطمیه (س) مصادف شد با برگزاری مراسم معنوی تشییع 8 شهید گمنام و 2 شهید با نام که در شیراز و شهرستان‌ها انجام خواهد گرفت.

وی ادامه داد: روز سه‌شنبه آئین تشییع شهدای گمنام تازه تفحص شده دفاع مقدس در شیراز و 6 شهرستان برگزار خواهد شد و یکی از شهدای گمنام در محوطه ورودی ساختمان اداره کل آمورش و پرورش تشییع و به خاک سپاری خواهد شد.

صفی قلی تصریح کرد: تلاش داریم امور شاهد و ایثارگران با انسجام بیشتر و به نحو مطلوب‌تری انجام شود.

وی افزود: برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل بعد باید به خانواده شهدا و ایثارگران ارج نهیم و از فداکاری‌های آنان تجلیل کنیم.

رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران، فلسفه تکریم ایثارگران را انتقال روحیه ایثارگری به نسل بعد دانست و افزود: این خدمات باید به خانواده‌های شهدا و ایثارگر ارائه شود تا اگر در آینده خطری متوجه کشور شد جوانان بدانند اگر از مملکت دفاع کنند جامعه از آن‌ها تجلیل خواهد کرد.

وی ادامه داد: در آموزه‌های دینی ما بر دفاع از وطن تاکید شد لذا باورهای عمیق دینی را به فرزندان منتقل کنیم.

صفی قلی مدارس شاهد را پیشانی مدارس کشور دانست و افزود: والدین استقبال خوبی از مدارس شاهد دارند لذا برای حفظ اعتمادی که والدین به مدارس شاهد دارند باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم.

وی گفت: برپایی اردوها برگزاری نشست های دانش آموزی و گفتمان های دینی در راستای پاسخ به شبهات، از مواردی از که به هدایت هیجانات دانش آموزی کمک می کند. لذا برای نشاط مدارس شاهد و دانش آموزان باید از تجارب موفق بهره مند شویم.

رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران، اذعان کرد: یکی از وظایف اصلی کارشناسان امور شاهد و ایثارگران، تشریح قوانین و مقررات مرتبط به مدارس شاهد و دقت در جذب نیروی مورد نیاز این مدارس است.

وی خاطرنشان کرد: مطابق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، دارابودن حداقل سه سال سابقه مدیریت، یا حداقل سه سال سابقه معاونت در مدرسه شاهد، داشتن روحیه ایثارگری، انگیزه خدمت، متاهل بودن و ....، و از جمله شرایط مدیریت مدارس شاهد است.

صفی قلی ادامه داد: مدیر مدرسه شاهد برای دوره‌ای چهارساله انتخاب می شود و عژل آن تنها بوسیله ستاد شاهد اداره کل آموزش و پرورش استان صورت می گیرد.

وی افزود: ضروری است تا در هر یک از شهرستان ها و مناطق کار گروهی متشکل از رئیس اداره، کارشناس شاهد، معاون پرورشی، رئیس گروه هر درس و رئیس مدرسه شاهد تشکیل شود تا نیروی مورد نیاز مدارس شاهد را گزینش کنند.

رئیس اداره شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش فارس از تحصیل بیش از 30 هزار دانش آموز در مدارس شاهد استان خبر داد و عنوان کرد: تعداد 84 مدرسه شاهد در سطح استان وجود دارد ، از این تعداد 26 مدرسه مربوط به دوره ابتدایی، 32 واحد آموزشی متوسطه دوره اول و 26 مدرسه نیز در دوره متوسطه دوم در استان فعال هستند.

وی افزود: تعداد 33 مدرسه ایثارگر ، 44 شهید مدافع حرم ایرانی و 29 مدافع حرم اتباع در سطح استان داریم.

صفی قلی اظهار کرد: فرهنگی شهید شاخص کشوری سال 1401 شهید علی اکبر سلیمی جهرمی، دانش آموز شهید شاخص؛ شهیده راضیه کشاورز و سهید شاخص تربیت بدنی دو شهید فرارویی و عاطفه مند هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار