پیام مدیر کل آموزش وپرورش البرز به مناسبت گرامیداشت هفته سوادآموزی؛

فراگیری دانش و آموختن سواد نقش موثری در رشد جوامع بشری دارد

کرج (پانا) - مدیر کل آموزش‌وپرورش البرز در پیامی به مناسبت هفته سوادآموزی عنوان کرد فراگیری دانش و آموختن سواد نقش موثری در تکامل شخصیت انسان و رشد جوامع بشری دارد.

کد مطلب: ۱۳۳۳۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد
فراگیری دانش و آموختن سواد نقش موثری در رشد جوامع بشری دارد

علی حجرگشت، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در پیام تبریک به مناسبت هفته سوادآموزی گفت: هفته سوادآموزی یعنی توجه به اهمیت سواد، علم­ آموزی، افزایش آگاهی و همکاری برای ریشه کنی بی سوادی و تلاش برای دسترسی به توسعه همه جانبه است.

متن این پیام به این شرح می باشد:

ن والقلم ومایسطرون...

فراگیری دانش و آموختن سواد نقش موثری در تکامل شخصیت انسان و رشد جوامع بشری دارد.

با پیروزی انقلاب اسلامی با فرمان حضرت امام (ره) در هفتم دی ماه 1358 سواد و سوادآموزی در ایران جایگاه ویژه‌ای یافت و حرکت خود را به سوی کسب دانش و کاهش بی‌سوادی سرعت بخشید.

ایشان با اشاره به این موضوع که سوادآموزی فقط خواندن و نوشتن نیست، بلکه آموزش مهارت های اساسی زندگی، حقوق شهروندی و مهارت های اجتماعی را در جهت گیری خود قرار داده است نقش مراکز یادگیری محلی را به عنوان کانون تحول و یک فرصت مناسب برای مهارت آموزی، حرفه آموزی و کمک به کارآفرینی بزرگسالان بی‌سواد و کم سواد شرکت کننده در دوره های سوادآموزی و تعمیق سواد و مهارت حائز اهمیت دانستند، این واقعیت که حق طبیعی همه انسانها است که از نعمت سواد برخوردار باشند بر کسی پوشیده نیست. کم و بیش تمام کشورهای جهان به خصوص جوامع در حال توسعه از دیرباز به اهمیت این امر پی برده اند. تشکیل نهضت سوادآموزی در هفتم دی ماه 1358 به فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی ، به عنوان محور اصلی توسعه فرهنگ عمومی با جهت گیری اسلامی و با هدف مقابله با معضل بی سوادی و ایجاد فرصت دوم یادگیری برای بی سوادان و کم سوادان بزرگسال شاهد گویایی براین ادعاست.

آموزش و پرورش استان البرز هم با حمایت مسئولین، مجموعه ادارات سوادآموزی مناطق و به ویژه آموزش دهندگان دلسوز، تلاشگر و بی ­ادعا برای دستیابی به عدالت آموزشی در بستر نهضتی گسترده در راستای کمک به ریشه کنی بی سوادی در کشور فعالیت ها و اقدامات شایسته ای را انجام داده که باعث مباهات و افتخار است.

در گرامیداشت هفته سواد آموزی ؛ چهل وسومین سالروز تاسیس این نهضت فراگیر را به تلاشگران این عرصه، آموزش دهندگان و سوادآموزان محترم تبریک عرض کرده و از زحمات بی شائبه و خالصانه سخت کوشان عزیز این حوزه تقدیر و تشکر می کنم. امید است تلاش گسترده و همگانی مردم و مسئولان دلسوز به ویژه تلاشگران خدوم این نهاد بزرگ پدید آمدن جامعه ای توسعه یافته را امکان پذیر کند.

امید است با تلاش و مشارکت همه متولیان، دستگاه‌ها وسازمان های مردم نهاد گام های عملی برای تحقق اهداف اسناد بالا دستی و توصیه‌های مقام معظم رهبری برداشته شود. به همین مناسبت هفته سوادآموزی را گرامی می‌داریم و از همه آموزش دهندگان کلاس‌های سوادآموزی، فعالان، نقش آفرینان و تلاشگران مبارزه با بی سوادی تقدیر وتشکر می‌کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار