مدیرکل آموزش و پرورش البرز:

۸۰ برنامه ویژه هفته سواد آموزی در البرز سازماندهی شد

کرج (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد همزمان با شروع هفته گرامیداشت سوادآموزی اجرای ۸۰ برنامه طبق روزشمار در این استان سازماندهی و آغاز شد.

کد مطلب: ۱۲۴۲۰۰۹
لینک کوتاه کپی شد
۸۰ برنامه ویژه هفته سواد آموزی در البرز سازماندهی شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان البرز، سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش البرز افزود: با اجرای این برنامه ها تلاش می کنیم زمینه حضور افراد بی سواد در گروه های سنی بین ۱۰ تا ۴۹ سال را در مناطق مختلف استان فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: کیفیت بخشی، ایجاد انگیزه و سوق دادن سوادآموزان به سوی تحکیم سواد و تحصیلات تکمیلی در کنار فراگیری مهارت های زندگی و حرفه ای از جمله اهداف مهمی است که در برنامه های هفته سوادآموزی باید با جدیت دنبال شود.

قاسمی یادآوری کرد: بازخوانی بیانات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب با موضوع سوادآموزی، ارسال پیام های آموزشی، برپایی نمایشگاه، ارائه گزارش عملکرد، دیدار با خانواده معظم شهدای سوادآموز، تجدید میثاق دست اندرکاران سواد آموزی با امام و شهدا وگلباران گلزارشهدا از جمله برنامه های ویژه هفته سواد آموزی در استان البرز است.

وی اطلاع رسانی، برگزاری برنامه آموزشی و فرهنگی با موضوع شعار سال در مراکز یادگیری محلی، مسابقه انشانویسی با موضوع پرسش مهر ریاست جمهوری و بازدید مسوولان از طرح ها و برنامه های سوادآموزی و مراکز یادگیری از دیگر برنامه های این استان در هفته سواد آموزی ذکر کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: به مناسبت هفته سوادآموزی وصیت نامه شهید محمد البرزی تنها شهید سواد آموزی استان در تمام کلاس های نهضت سواد آموزی البرز قرائت می شود.

وی افزود: برای پالایش بی سوادان گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال نیاز به مشارکت دستگاه های ذیربط در استان البرز داریم.

وی تاکید کرد: در دوران کرونا باید از بازماندگی تحصیلی کودکان پیشگیری کنیم، چرا که قطعاً بازماندگی تحصیلی و آموزشی و تعطیلی خدمات آموزشی و سوادآموزی پیامدهای جدی و طولانی‌مدت اجتماعی و اقتصادی را بدنبال دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار