مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

ارائه خدمات فرهنگی به جامعه با مشارکت آموزش و پرورش و سازمان دانش‌آموزی محقق می‌شود

۲۹ نفر از دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد زنجان در رشته‌ها و دانشگاه‌های برتر پذیرفته شدند

زنجان (پانا) - مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت خدمات این نهاد با هدف توانمندسازی با 3 رکن مسکن، اشتغال و خدمات فرهنگی به جامعه هدف ارائه می‌‌شود که ارائه این خدمات با مشارکت آموزش و پرورش و سازمان دانش‌آموزی محقق می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۳۲۵۷۰
لینک کوتاه کپی شد
ارائه خدمات فرهنگی به جامعه با مشارکت آموزش و پرورش و سازمان دانش‌آموزی محقق می‌شود

روح‌اله صالحی با حضور در سازمان دانش‌آموزی و خبرگزاری پانا استان زنجان اظهار کرد: راهبرد اصلی کمیته امداد، توانمندسازی جامعه هدف با 3 رکن اشتغال، مسکن و ارائه خدمات فکری و فرهنگی است.

وی با بیان اینکه بخش مهمی از رکن فکری، فرهنگی و آموزشی با مشارکت آموزش و پرورش و سازمان دانش‌آموزی محقق می‌شود، خاطرنشان کرد: بیش از 7300 دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد استان زنجان هستند که هدف اصلی این نهاد، شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان تحت حمایت است.

صالحی بیان کرد: 29 نفر از دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در آزمون سراسری سال جاری در رشته‌های برتر و دانشگاه‌های معتبر از جمله دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شدند و 4 نفر نیز در رشته‌های پزشکی قبول شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه امسال برنامه‌ریزی ویژه برای دانش‌آموزان کنکوری تحت حمایت داریم، افزود: سرمایه‌گذاری خوبی در این رابطه انجام شده تا از ظرفیت مجموعه‌های و گروه‌های جهای فعال در زمینه کنکور جهت پشتیبانی از این دانش‌آموزان بهره‌برداری شود.

29 دانش‌آموز تحت حمایت دارای استعداد برتر شناسایی شد

وی با اشاره به شناسایی 200 دانش‌آموز پایه دوازدهم یا پشت کنکوری برای اقدام مذکور گفت: هدفگذاری بر این است که این افراد در رشته‌هایی که زمینه توانمندسازی خانواده آن‌ها را دارد، پذیرفته شوند.

صالحی ادامه داد: 29 دانش‌آموز به‌عنوان استعدادهای ویژه نیز شناسایی و سرمایه‌گذاری بر روی آن‌ها انجام می‌شود و تلاش بر این است که به استعداد و رشته مورد علاقه خود تمرکز کرده و دغدغه دیگری نداشته باشند.

وی با اشاره به ارائه خدمات فرهنگی و مشاوره‌های مختلف به جامعه هدف اظهار کرد: برنامه شوق زیارت جهت اعزام به مشهد مقدس برای افرادی که تاکنون به این زیارت مشرف نشده‌اند اجرا می‌شود و اولین اعزام جامعه هدف از 30 آذر خواهد بود.

صالحی در خصوص کلینیک مشاوره کمیته امداد خاطرنشان کرد: پرونده مشاوره برای هر یک از مددجویان کمیته امداد استان زنجان در این کلینیک تشکیل شده و به‌صورت تخصصی وارد مسیر توانمندسازی می‌شوند تا در بازه زمانی مشخص از چرخه حمایتی خارج شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: امسال بیش از 3 هزار فرصت شغلی برای جامعه هدف در استان زنجان ایجاد شده و با توجه به پیگیری‌های حوزه اشتغال، هدف این است که 1500 نفر از چرخه حمایتی این نهاد خارج شوند.

وی با اشاره به اقدامات کمیته امداد در حوزه مسکن مددجویان تحت حمایت اظهار کرد: بیش از 500 پروژه فعال در حوزه مددجویان روستایی داریم و بیش از 2 هزار نفر از مددجویان شهری نیز در طرح مسکن ملی ثبت‌نام کرده بودند که پروژه برای حدود 500 متقاضی، تخصیص یافته و بقیه نیز در دست اقدام است.

زنجان در جمع‌آوری زکات، جزء 5 استان اول کشور قرار گرفت

صالحی با اشاره به مشارکت 200 هزار خیّر در سطح استان با کمیته امداد تصریح کرد: کمیته امداد، نهادی متکی به مشارکت مردم بوده و هرچه عملکرد این نهاد منعکس شود سبب ارتقای سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی مردم می‌شود ضمن اینکه تعامل با سایر دستگاه‌ها نیز به ارائه خدمات بهتر کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه امسال زنجان در جمع‌آوری زکات، جزء 5 استان اول کشور بود، خاطرنشان کرد: زکات جمع‌آوری‌شده استان زنجان در سال جاری نسبت به سال گذشته 70 درصد افزایش دارد.

پویش هر فرهنگی، حامی یک فرزند معنوی با مشارکت آموزش و پرورش استان زنجان اجرا می‌شود

صالحی با اشاره به آغاز پویش «هر فرهنگی حامی یک فرزند معنوی» با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش گفت: این پویش در بازه زمانی 6 ماهه پیگیری می‌شود و بازخورد خوبی هم داشته است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه همزمان با آغاز سال تحصیلی جاری 9434 بسته تحصیلی برای دانش‌آموزان تهیه شد، ابراز کرد: علاوه بر تامین بسته‌های تحصیلی برای تمام دانش‌آموزان تحت حمایت برای سایر دانش‌آموزان اقشار نیازمند نیز این بسته‌ها تهیه شد.

وی با اشاره به رویکردهای مشترک بین کمیته امداد و سازمان دانش‌اموزی اظهار کرد: تفاهمنامه‌ای در این زمینه بین 2 دستگاه منعقد می‌شود تا ضمن همکاری و هم‌افزایی بتوان نسبت به توانمندسازی و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان اقدام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار