مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

200 هزار خیّر با کمیته امداد استان زنجان همکاری دارند

زنجان (پانا) - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان از همکاری 200 هزار خیّر با این نهاد در سطح استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۲۸۷۷۹
لینک کوتاه کپی شد
200 هزار خیّر با کمیته امداد استان زنجان همکاری دارند

روح‌اله صالحی در مراسم تجلیل از حامیان پرستار که به‌مناسبت ولادت باسعادت حضرت زینب(س) برگزار شد، گفت: بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت‌های مردمی از رویکردهای اصلی کمیته امداد در حوزه خدمت‌رسانی به اقشار نیازمند بوده و با همین رویکرد و فضاسازی مناسب صورت‌گرفته در حال حاضر 200 هزار خیّر در بخش‌های مختلف در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد مشارکت دارند.

وی اظهار کرد: پرستاران با خدمت ارزشمندی که در مسئولیت خود ارائه می‌دهند، آرامش روحی و روانی برای بیماران به ارمغان می‌آورند.

صالحی با اشاره به نقش تاثیرگذار پرستاران به‌عنوان مدافعان سلامت در ایام شیوع کرونا خاطرنشان کرد: تلاش بسیجی‌‌وار و جهادگونه کادر درمان در آن شرایط سخت، نشان از ایثار و عشق به کار و خدمت به همنوع بود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان بابیان اینکه پرستاران علاوه بر مسئولیت خود در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نیز ایثارگری کرده و در قالب حامی فرزندان ایتام و محسنین با کمیته امداد همکاری دارند، افزود: برای بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت این قشر، پویش «هر پرستار حامی یک یتیم» با همکاری نظام پرستاری در حال اجرا است.

وی با اشاره به همراهی و همدلی مناسب خیّران با برنامه‌های اجرایی و تاثیرگذار بودن کمک‌های خیرین و حامیان در خدمت‌رسانی بیشتر به جامعه هدف کمیته امداد گفت: نتیجه و ماحصل این مشارکت‌ها کسب 29 رتبه برتر دانشگاهی و قبولی دانش‌آموزان تحت حمایت این نهاد در دانشگاه‌های معتبر دولتی کشور بوده است.

صالحی با اشاره به حمایت کمیته امداد از یک هزار و 110 بیمار صعب‌العلاج در استان اظهار کرد: برای رفع مشکلات این گروه از جامعه هدف، دیدارهای دوره‌ای در قالب طرح مفتاح‌الجنه توسط امدادگران انجام و بر اساس نیازسنجی احصاءشده، خدمات در بخش‌های مختلف به این خانواده‌ها ارائه می‌شود.

60 مرکز نیکوکاری تخصصی در زنجان فعال است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان همچنین گفت: از 179 مرکز نیکوکاری استان 60 مرکز نیکوکاری به‌صورت تخصصی در حوزه اشتغال، فرهنگی، مددکاری، مسکن و زکات فعالیت دارند.

وی با اشاره به فعالیت 179 مرکز نیکوکاری در استان زنجان ابراز کرد: مراکز نیکوکاری با هدف توسعه و ترویج فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری در زمینه شناسایی نیازمندان و ارائه خدمات موثر و هدفمند به مددجویان تحت حمایت این نهاد و سایر اقشار نیازمند جامعه فعالیت می‌کنند.

صالحی افزود: از 179 مرکز نیکوکاری فعال در استان 60 مرکز به‌صورت تخصصی فعالیت دارند که 25 مرکز مربوط به زکات، 15 مرکز در حوزه فرهنگی، 13 مرکز در حوزه اشتغال، 4مرکز در بخش مسکن، 2 مرکز در حوزه مددکاری و مشاوره و یک مرکز هم در حوزه حقوقی است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه مراکز نیکوکاری تخصصی زکات به‌منظور استفاده از ظرفیت کشاورزان و دامداران در جهت آبادانی روستاها و بهره‌مندی محرومان از وجوه شرعی زکات ایجاد می‌شود، گفت: در این راستا شوراهای زکات روستاها و مساجدی که ائمه جماعات آن‌ها فعالیت خوبی در حوزه زکات دارند به مرکز نیکوکاری تخصصی زکات تبدیل می‌شوند.

وی اجرای طرح‌های عام‌المنفعه روستایی و تامین معیشت ایتام و نیازمندان را از مهم‌ترین اقدامات مراکز نیکوکاری تخصصی زکات عنوان کرد و افزود: مراکز نیکوکاری نقش بسیار مهمی در کمک به محرومان و نیازمندان داشته و باعث تسریع در خدمات‌رسانی به جامعه هدف می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار