رئیس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی:

نمایندگان مجلس دانش‌آموزی نیازمند آشنایی با اسناد مهم و اساسی کشور هستند

تهران (پانا) - رئیس مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، داشتن اطلاعات کافی در زمینه‌های مختلف و فعالیت‌های هدفمند را از مهم‌ترین فعالیت‌های نمایندگان مجلس دانش‌آموزی عنوان و بر آشنایی آنها با اسناد مهم و اساسی کشور تاکید کرد. 

کد مطلب: ۱۳۳۱۲۷۳
لینک کوتاه کپی شد
نمایندگان مجلس دانش‌آموزی نیازمند آشنایی با اسناد مهم و اساسی کشور هستند

حجت الاسلام سید رضا تقوی؛ رئیس فراکسیون روحانیت مجلس یازدهم در جلسه ای با رؤسای مجلس دانش آموزی شهر تهران عنوان کرد: تمامی نمایندگان مجلس دانش آموزی نیازمند آشنایی با اسناد مهم و اساسی در کشور هستند.

وی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را از اساسی ترین اسناد کشور بر شمرد و سند تحول بنیادین را نیازمند آموزش و تجزیه و تحلیل برای نمایندگان دانست.

تقوی در ارتباط با فعالیت های مجلس‌ دانش آموزی افزود: تمامی فعالیت های مجلس دانش آموزی باید هدفمند و همراه با برنامه ریزی اجرا شود و نمایندگان مجلس پیش از تصویب طرح ها و اجرای آنها نیازمند آموزش و یادگیری اسناد مهم هستند.

رئیس مجمع نمایندگان، آشنایی با قانون اساسی را یکی از لازمه های فعالیت تمام نمایندگان مجلس دانش آموزی برشمرد و گفت: تسلط و آگاهی بر قانون اساسی پیش از مطالبات، تصویب مصوبات و اجرای طرح ها از نیازهای نمایندگان مجلس است و یکی از لازمه‌های حضور و فعالیت در نهادهای مختلف در آینده، آگاهی از جزئیات قانون اساسی است.

تقوی در خصوص فعالیت نمایندگان مجلس خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس پس از بررسی همه جانبه باید مطالبات خود را طی مراحل قانونی به نهادهای مختلف ارجاع دهند تا مورد بررسی قرار گیرد و طرح‌های دانش آموزان در سطوح مختلف قابل بررسی است و باید طرح های مجلس دانش آموزی به صورت جامع همراه با بررسی دقیق باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با حمایت از نمایندگان مجلس دانش آموزی و مطالبات آنها این نهاد را حائز اهمیت دانست.

دانش آموز خبرنگار: فاطمه رحمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار