در گفت‌وگو با پانا

محمد طیب: پردیس ملت یک انتخاب جدید با ظرفیت‌های متفاوت است

تهران (پانا) - محمد طیب سرپرست گروه سینمایی هنر و تجربه در حاشیه برگزاری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت گفت تجربه برگزاری جشنواره سینماحقیقت در پردیس ملت انتخاب جدیدی با ظرفیت‌های متفاوت و حتی یک چالش بود و سینماگران به چنین چالش‌هایی عادت دارند.

کد مطلب: ۱۳۳۰۹۰۰
لینک کوتاه کپی شد
محمد طیب: پردیس ملت یک انتخاب جدید با ظرفیت‌های متفاوت است

محمد طیب سرپرست گروه سینمایی هنر و تجربه در گفت‌وگو با پانا درباره تجربه برگزاری جشنواره سینماحقیقت در پردیس سینمایی ملت بیان کرد: «صادقانه بگویم پردیس سینمایی ملت انتخاب اول ما در مورد محل برگزاری جشنواره نبود. بعد از سینمافلسطین تجربه برگزاری رویداد در چارسو به نوعی این پردیس را به خانه سینماحقیقت تبدیل کرده بود. اما هر سال شرایط تغییر می‌کند و باید با انتخاب‌های جدید مواجه شویم. آنجا مزیت‌های خود را داشت و پردیس ملت نیز همینطور که از جمله تعداد سالن‌های زیاد آن را می‌توان عنوان کرد اما در نهایت این سینماگر و فیلمش است که به یک سالن روح می‌دهد و بدون فیلمسازان سالن‌ها یک بنا هستند.»

وی افزود: «این تجربه و تجربه جشنواره سهم بیشتری را برای فیلم‌ها و فیلمسازان و مسئولان قائل است و ما همیشه به چالش‌ها عادت داریم و امیدوارم مخاطبان جشنواره که فیلم‌هایشان را روی پرده می‌بینند، از این انتخاب جدید بعدها با رضایت یاد کنند. چراکه روح سینما هر کجا دمیده شود، آنجا حس خوبی دارد.»

وی با اشاره به اهمیت اختصاص یا احداث یک فضای تخصصی برای برگزاری جشنواره‌های سینمایی عنوان کرد: «می‌دانم که در سازمان سینمایی این ظرفیت‌ها در حال ایجاد است اما امیدوارم به سرعت اجرایی و نتیجه بخش شود.»

طیب درباره تجربه نمایش همزمان آنلاین فیلم‌ها با اکران حضوری گفت: «این تجربه‌ای که از دوره چهاردهم شروع شده و با آن همراه هستیم فرصت تماشای فیلم‌ها به صورت آنلاین است امسال نیز به دو صورت افرادی که فیلمی را ثبت نام کرده و فیلمشان در جشنواره پذیرفته نشده است از طریق سامانه جشنواره می‌توانند همه فیلم‌ها را به صورت برخط ببینند. کسانی که فیلم ثبت نام نکرده اند و مهمان جشنواره هستند نیز این امکان را دارند. مردم هم می‌توانند از طریق سامانه جشنواره پکیج فیلم‌ها را با مبلغ ۲۵۰ هزار تومان خریداری و تا پایان اختتامیه فیلم‌ها را ببینند و رسم دو سه سال اخیر هم این بوده که احتمالا تا ۴۸ یا ۷۲ ساعت بعد از جشنواره نیز روند نمایش آنلاین فیلم ها ادامه دار خواهد بود.»
جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت به دبیری محمد حمیدی مقدم تا ۲۵ آذر در پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار