مدیرکل آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد:

باید از تمام کارهای علمی و پژوهشی مدارس حمایت کنیم

نهادهای دیگر از حوزه‌های پژوهشی آموزش و پرورش حمایت کنند

کرج (پانا) - امروزه همه کشورها در تلاشند تا برای پیشرفت خود در زمینه‌های مختلف و رقابت با دیگر کشورها به توسعه علم و فناوری بپردازند. این امر ممکن نمی‌شود، مگر آنکه کشورها به مطالعه علوم و فنون در زمینه‌های مختلف بپردازند. پس می‌توان نتیجه گرفت که پژوهش با پیشرفت و توسعه یک کشور ارتباط مستقیم دارد و فرصتی برای پیشرفت پژوهشگران بخصوص دانش‌آموزان پژوهشگر است .

کد مطلب: ۱۳۲۹۵۹۴
لینک کوتاه کپی شد
باید از تمام کارهای علمی و پژوهشی مدارس حمایت کنیم

علی حجرگشت، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «هفته پژوهش فرصتی است تا تمام مراکز پژوهشی که در استان در حال فعالیت هستند، بتوانند دانش‌های جدیدی که در طی یک‌سال گذشته کسب کرده‌اند را به اهالی علم و سایر مردم معرفی کنند. آموزش و پرورش نیز با وجود دانش آموزان خلاقی که در مدارس، هنرستان و پژوهش‌سراها در حال فعالیت هستند، سهم بزرگی در حوزه پژوهش دارند.»

حجرگشت در ادامه اضافه کرد: «دانش آموزان و هنرجویان در بخش‌های مختلف، کارهای ارزشمندی را انجام داده اند. از جمله دانش آموزان شاخصی که در مدارس استعدادهای درخشان مشغول علم‌آموزی هستند که توانسته‌اند اقدامات ارزشمندی را در حوزه‌های مختلف انجام دهند. همچنین هنرستان‌هایی که توانسته‌اند با چاشنی خلاقیت به ایده‌های جدیدی در حوزه‌های مختلف دست یابند و دیگر دانش آموزان که همه آنها سرمایه‌های ملی این کشور هستند.»

وی بیان کرد: «پژوهش‌سر‌‌اها به عنوان مرکز کارهای پژوهشی فوق برنامه خارج از مدارس هستند که دانش آموزان در زمینه‌های مختلف با حضور اساتیدی که در این مراکز حضور دارند،ب ه کارهای قابل توجهی دست یافتند و توانسته‌اند، از این نمایشگاه به عنوان جایگاهی برای ارائه محتواهای خود استفاده کنند.»

حجرگشت در خصوص ویژگی برگزاری این نمایشگاه چنین گفت: «با توجه به اینکه شرکت‌های شاخصی در استان البرز مشغول فعالیت هستند، این نمایشگاه می‌تواند پلی برای تجاری‌سازی کارهای خاص پژوهشی باشد و طرح‌های پژوهشی، در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی و... مورد حمایت قرار گیرند.»

مدیرکل آموزش و پرورش در ادامه صحبت‌های خود یادآوری کرد: «با تدابیری که امسال در نمایشگاه پژوهش و فناوری اندیشیده شده، همه شرکت‌های مربوط به سازمان صمت، صنعت و معدن، پارک علم و فناوری استان، بنیاد برکت و دیگر سازمان‌هایی که می‌توانند از طرح‌ها حمایت کنند، در این نمایشگاه حضور دارند.»

حجرگشت گفت: «ما وظیفه داریم از تمام کارهای علمی و پژوهشی مدارسمان در حد بضاعتمان حمایت کنیم، اما این نمایشگاه زمینه مناسبی است برای فضاهایی که خارج از آموزش و پرورش وجود دارد تا دیگر بخش‌ها با حضور خود، از حوزه‌های پژوهشی آموزش و پرورش حمایت کنند. امیدواریم که با این نمایشگاه و اتفاقاتی که در این هفته رخ خواهد داد، این اتفاق صورت گیرد.»

دانش آموز خبرنگار: امیرمهدی رهنما

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار