مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران:

بسیج یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است که در تاریخ مشابه ندارد

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران تاکید کرد دشمنی بدخواهان و استکبار جهانی با ایران فقط مربوط به جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی نیست بنابراین دشمن همواره تحت هر شرایطی با ایران دشمن خواهد ماند.

کد مطلب: ۱۳۲۶۸۹۹
لینک کوتاه کپی شد
بسیج یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است که در تاریخ مشابه ندارد

علیرضا کریمیان در همایش جهاد تبیین و بصیرت‌افزایی فرهنگیان شهر تهران به مناسبت هفته بسیج که با حضور سردار حسن‌زاده و نیروهای آموزشی و پرورشی مدارس شهر تهران برگزار شد، گفت: سلام و درود می‌فرستیم به روح بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و شهدای دانش‌آموز و معلم؛ همچنین روز و هفته بسیج را که به عنوان شجره طیبه شناخته می‌شود گرامی می‌داریم. نیک می‌دانیم که بسیج یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی و الگوی بسیار ارزشمند و پدیده نوظهور است که در تاریخ مشابه ندارد.

وی با اشاره به فرصت ارزشمند حضور سردار حسن‌زاده در این همایش اظهار داشت: سردار حسن‌زاده مایه افتخار و دلگرمی برای ما هستند و همواره به طور موثر کنار آموزش و پرورش بوده‌اند و از فرهنگیان پشتیبانی و حمایت داشته‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: امروز دشمنی استکبار جهانی با جمهوری اسلامی ایران به خاطر این است که ما توانستیم الگوی جدیدی با عنوان مردم‌سالاری دینی را در جامعه پیاده کنیم که یک پدیده نوظهور به شمار می‌آید و همین باعث شد غرب در یک موضع تقابلی با جمهوری اسلامی قرار بگیرد.

کریمیان تصریح کرد: همه دشمنی بدخواهان با ایران به خاطر نوع حکومت (یعنی جمهوری اسلامی) نیست؛ البته که بخشی از دشمنی به خاطر همین است اما واقعیت این است که آنها چه جمهوری اسلامی باشد و چه نباشد دشمنی خود را از گذشته دور با ایران شروع کرده‌اند و یقین داشته باشید به اندازه سر سوزن از این دشمنی عقب‌نشینی نخواهند کرد؛ چراکه کشور ما موقعیت ممتازی دارد و تاریخ معاصر ایران این موضوع را نشان می‌دهد و به همین خاطر است که مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) تاکید دارند که نوجوانان و جوانان ما تاریخ معاصر کشور را به دقت مطالعه کنند.

وی اضافه کرد: حتی زمانی که (در جنگ جهانی اول) ایران بی‌طرفی خود را اعلام می‌کند باز هم به اشغال بیگانگان درمی‌آید بنابراین مشکل دشمن جمهوری اسلامی نیست هرچند که جمهوری اسلامی به خاطر نوع نگرش و گفتمان خود موجب تشدید این دشمنی از سوی بیگانگان شده است. بنابراین دشمن با ایران دشمن خواهد ماند چرا که ما موقعیت‌های ژئوپلیتیک ممتاز در اختیار داریم؛ ایران عزیز ما در چهارراه جهانی قرار گرفته است و از تنگه‌ها، جزایر، سواحل، راه‌‍‌های ارتباطی با اقیانوس و... برخوردار است و برگ‌های برنده مهم و ارزشمندی در اختیار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: ایران در یک موقعیت عالی با عنوان «قلب دنیا» قرار گرفته است؛ جغرافیای اقتصادی ما بسیار ممتاز است و اگر فقط با کشورهای همسایه خود ارتباط و داد و ستد داشته باشیم، وجود ۱۵ کشور با جمعیت قابل توجه یک فرصت ایده‌آل محسوب می‌شود.

کریمیان گفت: موقعیت‌های دینی، زبانی، مذهبی و فرهنگی به عنوان یک فرصت و نه تهدید برای کشور ما قابل توجه است؛ همچنین توانمندی‌های نظامی ما موجب قدرتمندی محور مقاومت شده است و این محور در منطقه و انشاالله در جهان تعیین‌کننده است و همین موجب می‌شود که ما در نظم نوین جهانی به فرموده رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) دارای جایگاه باشیم؛ بنابراین مرکز جهان اسلام به فصل خدا جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار