نخعی در گفت‌و‌گو با پانا:

باید دستاوردهای نظام در ‌چهار دهه گذشته ‌برای نسل جوان تبیین شود

باید این دستاوردها و موفقیت‌ها را ‌با زبان نسل جدید بیان کنیم/ باید با نسل امروز به زبان خودشان صحبت کرد/‌ دشمنان دستاوردها را بسیار ناچیز جلوه می‌دهند و خلاها و نقاط ضعف را بسیار بزرگ می‌کنند

تهران (پانا) - نماینده مردم سربیشه در مجلس گفت بحث ناامیدی و نداشتن آینده روشن شغلی و کاری یک چالش بسیار مهم پیش روی نوجوانان و جوانان کشور است؛ همه ما که اهداف بلند نظام را می‌دانیم و دستاوردهای نظام را تا حدودی اطلاع داریم، وظیفه داریم که اینها را روشنگری کنیم.

کد مطلب: ۱۳۲۵۸۰۲
لینک کوتاه کپی شد
باید دستاوردهای نظام در ‌چهار دهه گذشته ‌برای نسل جوان تبیین شود

مصطفی نخعی در گفت‌و‌گو با پانا اظهار کرد: «تهدیدات بسیاری جدی فضای دانش‌آموزی و دانشگاهی ما را تهدید می‌کند و تهدیدات زیادی متوجه این دو قشر مهم و آینده‌ساز کشور است.»

وی افزود: «فضای رسانه‌ای سنگین و تبلیغات گسترده دشمنان در ابعاد مختلف و ناامید‌کردن نسل جوان و نوجوان کشور از آینده و پیشرفت کشور است. معمولا دستاوردها را بسیار ناچیز جلوه می‌دهند و خلاها و نقاط ضعف را بسیار بزرگ می‌کنند.»

این عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: «تهدیدات و فعالیت‌‌های دشمن مشخص است و همه اذعان دارند که این موضوعات از سوی دشمن چگونه مدیریت می‌شود. از سوی دیگر نیز ‌به دلیل سوء عملکرد برخی از دستگاه‌ها و مدیران، بحث ناامیدی و نداشتن آینده روشن شغلی و کاری یک چالش بسیار مهم پیش‌روی نوجوانان و جوانان کشور است و باید این موضوع را مدنظر داشته باشیم.»

نخعی اضافه کرد: «مجموعه همه این‌ها موجب‌ این شرایط شده و فضای بسیار ناامیدکننده‌ای را بعضا در برخی از محافل دانش‌آموزی و دانشجویی در کشور ایجاد کرده است.»

وی تاکید کرد: «همه ما که اهداف بلند نظام را می‌دانیم و دستاوردهای نظام را تا حدودی اطلاع داریم و دوست‌دار کشور هستیم و مسیر رشد و پیشرفت در طول این چهار دهه را درک کردیم، وظیفه داریم که این‌ها را روشنگری کنیم.»

این نماینده مجلس گفت: «نقش وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم بسیار تعیین‌کننده است. باید این دستاوردها و موفقیت‌ها را بتوانیم با زبان نسل جدید بیان کنیم. باید با نسل امروز به زبان خودشان صحبت کرد. این هنر است، باید ببینیم که چه افرادی این هنرمندی‌ها را دارند تا از آن‌ها استفاده کنیم.»

وی درباره افزایش شتاب پیشرفت و نوآوری علمی و فناوری نیز گفت: «این موضوعات همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است و بارها بر این موضوع تاکید کردند. در سیاست‌های کلی و برنامه‌های توسعه این موضوعات را به مسئولان تاکید کردند. بخشی از این عقب‌‌ماندگی‌هایی که در برخی از قسمت‌ها داریم ناشی از این است که مسئولان این تاکیدات را اجرایی نکردند.»

وی با بیان اینکه موضوعات علمی فقط در اختیار کمیسیون آموزش نیست و همه کمیسیون‌ها می‌توانند در جهت پیشرفت علم و فناوری گام بردارند، گفت: «همه کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی باید تاکیدات مقام معظم رهبری را مدنظر داشته باشند و دنبال کنند. امیدواریم برنامه توسعه هفتم متقن و منطقی را تدوین کنیم که منویات‌ رهبر انقلاب هم در آن لحاظ شده باشد تا بتوانیم هدف‌گیری‌هایی که مدنظر داشتیم را دنبال کنیم و به نتیجه برسانیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار