معاون شهردار تهران در گفت‌وگو با پانا اعلام کرد؛

شرط اجرای پروژه شهید متوسلیان در پایتخت

تهران (پانا) - معاون فنی و عمرانی شهردار تهران تاکید کرد شرط احداث پروژه شهید متوسلیان جلب سرمایه‌گذار بخش خصوصی است و شهردار مجوز اینکه برای این پروژه ریالی هزینه کند را ندارد.

کد مطلب: ۱۳۲۴۳۴۰
لینک کوتاه کپی شد
شرط اجرای پروژه شهید متوسلیان در پایتخت

عباس شعبانی در گفت‌وگو با پانا درخصوص آخرین وضعیت اجرای پروژه شهید متوسلیان گفت:‌ «اگر برای اجرای تونل شهید متوسلیان سرمایه‌گذار پیدا شود آن را اجرا می‌کنیم اگر نه بر اساس الزامی که شورای شهر کرده است تا زمانی که سرمایه‌گذاری برای اجرای آن پیدا نشود، ما نمی‌توانیم از پول شهر برای انجام آن خرج کنیم.»

وی درخصوص ویژگی‌های این پروژه نیز توضیح داد: «پروژه شهید متوسلیان 9 کیلومتر تونل است که دو بزرگراه را به هم متصل می‌کند و از کل محدوده طرح ترافیک عبور می‌کند. در واقع یک شاهراه اصلی است که بیش از 10 تا 15 هزار فضای پارک دارد که خودروها بدون عوارض پارکینگ می‌توانند خودروهای خود را پارک و به بازار بروند، این پروژه درصورت اینکه سرمایه‌گذار پیدا شود اجرا می‌شود.»

مدتی پیش علیرضا زاکانی، شهردار تهران اعلام کرد: «پروژه شهید متوسلیان با طول 9 کیلومتر در قالب تونلی در دو طبقه طراحی شده که انتهای شهید صیاد تا آزادگان را وصل خواهد کرد و اجرای این پروژه همین امروز نیازمند اعتبار 20 هزار میلیارد تومانی است که با توجه به این مساله، این تونل در قالب پروژه‌های مشارکتی تعریف شده است. به لطف الهی تامین پروژه شهید متوسلیان انجام و کارهای کارشناسی نیز انجام شده و حدود 10 روز جلسه‌ای در این خصوص برگزار شده و ان‌شاءالله پس از این فرآیند این پروژه نیز به‌زودی کلید خواهد خورد و زمان‌بندی این پروژه چهار ساله پیش‌بینی شده است.»

عباس شعبانی، معاون عمرانی شهردار تهران هم معتقد است که ساخت تونل شهید متوسلیان یک الزام است، چرا که یک محوری را از بن بست خارج می‌کند و مردمی که در محدوده بزرگراه صیاد شیرازی زندگی می‌کنند برای آنکه به سمت جنوب تهران حرکت کنند یا باید از مسیر پرترافیک داخل شهر یعنی میدان بهارستان، میدان شوش و... عبور کنند یا با طی مسافتی از بزرگراه موازی امام علی (ع) استفاده کنند. اتوبان صیاد شیرازی با شرایط فعلی کارایی لازم را ندارد، شما پس از اتمام مسیر از بزرگراه صیاد شیرازی وارد میدان سپاه که یک میدان کوچک است، می‌شوید و حجم بالای خودروهای ورودی به این میدان کوچک سبب اختلال در تردد شده است.

وی گفت: احداث این تونل می‌تواند به رفع گره ترافیکی در این منطقه کمک کند، اکنون محور بزرگراهی (صیاد شیرازی) به یکباره قطع شده و خودروها از بزرگراه وارد یک معبر درجه ۲ می‌شوند که این میدان کوچک نمی‌تواند جریان تردد خودروهای ورودی را مهار کند و به همین علت ترافیک ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: هیچ گزینه‌ای غیر از ادامه بزرگراه صیاد شیرازی نداریم، در ادامه مسیر تونل متوسلیان محور بازار، مولوی، بهارستان و شوش را پشت سر می‌گذاریم که این مسیر پر از ترافیک است و لازم است که از میدان سپاه تا بزرگراه آزادگان، بزرگراه صیاد شیرازی که نام این قسمت را شهید متوسلیان نامگذاری کردند، ادامه داشته باشد. فاز یک تونل متوسلیان بازطراحی شده و تغییراتی ایجاد شده که برای سرمایه گذاران جذاب باشد.

در آخرین جلسه شورای ترافیک تهران مجوز ساخت تونل شهید متوسلیان مشروط به تامین منابع خارج از بدنه شهرداری تهران به تصویب رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار