رئیس خانه‌های هلال جمعیت هلال احمر:

7 هزار خانه هلال در سطح کشور فعال است

زنجان (پانا) - رئیس خانه‌های هلالِ جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت هم‌اکنون 7 هزار خانه هلال در سطح کشور راه‌اندازی و تاسیس شده است.

کد مطلب: ۱۳۲۳۸۲۵
لینک کوتاه کپی شد
7 هزار خانه هلال در سطح کشور فعال است

حسن فراهانی امروز در حاشیه مانور زلزله، تخلیه و اسکان اضطراری که در مجتمع مسکونی رضوان زنجان اجرا شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برنامه خاصی برای گسترش تعداد خانه‌های هلال در کشور نداریم و بیشتر توجه‌مان در برنامه‌ها به سمت کیفی‌سازی خانه‌های هلال است و توجهی به کمیت نداریم.

وی تصریح کرد: بیشتر به دنبال این هستیم که کیفیت کار اعم از برنامه‌ها و آموزش‌ها در خانه‌های هلال را افزایش دهیم و با آموزش مهارت‌ها به توانمندی جامعه کمک کنیم.

فراهانی در خصوص برنامه‌های جمعیت هلال احمر برای کاهش تلفات در مجتمع‌های مسکونی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی بر این است که خانه‌های هلال را در همه مناطق به‌ویژه مناطقی مانند مجتمع‌های مسکونی که تراکم جمعیت بیشتری دارند، تاسیس و راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: عمده اتکا به توجه مردمی است چرا که مردم هستند که به ما کمک می‌کنند تا جامعه را به سمت جامعه‌ای آماده و تاب‌آور ببریم.

رئیس خانه‌های هلال جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: خانه‌های هلال به عنوان یک الگوی مطرح در سطح بین‌المللی مطرح شده است.

وی با بیان اینکه این مدل مدیریت با استفاده از توان مردمی تاسیس شده است، اظهار کرد: این مدل با معرفی در فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ در سطح بین‌المللی مطرح شده و اقبال قابل توجهی هم پیدا کرده است.

فراهانی با بیان اینکه تلاش بر این است که جامعه را به سمت جامعه‌ای آماده پیش ببریم، تصریح کرد: هر چه تعداد خانه‌های هلال بیشتر باشد و آموزش‌ها در محلات توسعه پیدا کند، جامعه نیز از آمادگی بیشتری برای مقابله با حوادث و اتفاقات برخوردار می‌شود.

وی ابراز کرد: از سطح مطلوب فاصله داریم اما با تلاش و پیگیری و جدیت مدیریت جدید در جمعیت به سمت جامعه‌ای آماده، حرکت می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار