رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش زنجان:

اقدامات قبل، حین و بعد از حوادث طبیعی به تمام مدارس ابلاغ شود

زنجان (پانا) – رئیس اداره فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت اقدامات قبل، حین و بعد از حوادث طبیعی جهت افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان به تمام مدارس بخشنامه شود.

کد مطلب: ۱۳۲۳۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد
اقدامات قبل، حین و بعد از حوادث طبیعی به تمام مدارس ابلاغ شود

حسین احمدی امروز در جلسه هماهنگی برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی که به میزبانی سازمان دانش‌آوزی استان زنجان برگزار شد، اظهار کرد: اقدامات و برنامه‌های مطلوبی در آموزش و پرورش انجام می‌شود که نیاز به مستندسازی، بازتاب و انعکاس مطلوب دارد که خبرگزاری پانا ظرفیت خوبی برای انعکاس فعالیت‌ها است.

وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان استفاده از طرفیت سایر دستگاه‌ها است، خاطرنشان کرد: طی تفاهمنامه‌هایی که بین اداره کل آموزش و پرورش با بنیاد نخبگان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری زنجان منعقد شده، برنامه‌های خوبی به‌صورت متقابل در مناطق 14 گانه آموزش و پرورش استان اجرا می‌شود.

احمدی با اشاره به اردوهای یک‌روزه که تابستان امسال در اردوگاه امام خمینی(ره) زنجان برگزار شد و مربیانی از هلال احمر نیز در این اردوها حضور پیدا کردند، افزود: مواردی مانند شارژ کپسول آتش‌نشانی مدارس، کلاس‌های آموزشی اطفای حریق و امداد و نجات در طول سال، جعبه کمک‌های اولیه نیز در کنار بخشنامه مانور زلزله به مدارس ارسال شود.

وی خاطرنشان کرد: شیوع ویروس کرونا سبب ایجاد فاصله بین اولیا و مدارس شد که در این زمینه نیاز به برگزاری برنامه‌های همگانی و عمومی داریم.

رئیس اداره فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: اقدامات قبل، حین و بعد از حوادث در بخشنامه‌های ارسالی حتما قید شود تا مدارس و دانش‌آموزان بدانند که چه اقداماتی را انجام خواهند داد ضمن اینکه اختصاص حداکثر 10 دقیقه از زمان هر کلاس درس به موضوع مانور زلزله، تاثیر زیادی در افزایش سطح آگاهی جامعه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه هزینه در آموزش و پرورش به‌ویژه مدارس ابتدایی که در خط مقدم و زیربنا قرار دارند، سرمایه‌گذاری است‌، بیان کرد: اکثر برنامه‌ها باید مدرسه‌محور و با مشارکت حداکثری باشد.

رئیس اداره فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث و اغتشاشات اخیر کشور خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان 8 سال دوران دفاع مقدس را ندیدند و در حوادث اخیر نیز شاید تعدادی از آن‌ها ناخواسته و هیجانی حضور داشتند که دلیلش این است که به سوالات آن‌ها پاسخ نداده‌ایم.

وی با تاکید بر گفت‌وگو و ارائه نکات لازم برای دانش‌آموزان در جمع‌های کوچک و صمیمی ابراز کرد: این گفت‌گوها همان جهاد تبیین است که رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدّظلّه‌العالی) بر آن تاکید دارند.

احمدی با بیان اینکه اردوهای راهیان پیشرفت در استان زنجان از آذر سال جاری آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: این کار طی تفاهمنامه آموزش و پرورش با بنیاد نخبگان انجام می‌شود که دانش‌آموزان به عنوان راهیان پیشرفت از صنایع مختلف استان بازدید کرده و سپس به عنوان راویان پیشرفت به دیگران شرح می‌دهند تا همسالان خود بدانند که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی چه اقداماتی در کشور انجام شده و پیشرفت‌هایی حاصل شده است.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین در بخش‌های مختلف علمی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی باید انجام شود، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدّظلّه‌العالی) 4 ویژگی قطعی، فوری، عینی و فریضه بودن را برای جهاد تبیین بشمرده‌اند که سرلوحه کارها باید باشد.

هدف از اجرای مانور زلزله، کاهش تلفات جانی است

سعید جمشیدی، معاون جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به آمار تلفات جانی زلزله‌های مختلف کشور گفت: زلزله خرداد 1369 در شهرستان طارم و منجیل 40 هزار کشته و همچنین زلزله 5 دی 1382 بم نیز 40 هزار کشته داشت.

وی اظهار کرد: زلزله یکم آذر 1400 هرمزگان فقط یک کشته داشت که آن هم فردی بود که هنگام فرار به بیرون، تیر چراغ برق به سرش افتاده بود و زلزله مهر امسال در خوی نیز فقط 1127 نفر مجروح داشت که 1126 نفر از آن‌ها به دلیل هجوم به بیرون زخمی شده و یک نفر هم زیر آوار مانده بود.

جمشیدی با بیان اینکه هدف از اجرای مانوار زلزله، کاهش آمار تلفات جانی است، خاطرنشان کرد: آمار کشته‌ها که کاهش یافته اما می‌خواهیم آمار مجروحان نیز کاهش یابد تا هیچ کس بر اثر حواث صدمه نبیند.

معاون جمعیت هلال احمر استان زنجان از آمادگی این جمعیت برای ارائه آموزش‌های امداد و نجات در تمام مدارس استان خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار