سرگروه کیفیت‌بخشی آموزش و پرورش رودهن:

فعالیت‌های پرورشی‌‌ نبض تپنده حیات پویای مدارس‌ در دوران آموزش مجازی است

رودهن (پانا) - سرگروه کیفیت‌بخشی فعالیت‌های پرورشی در آموزش و پرورش رودهن، فعالیت‌های پرورشی و تربیتی بعد از رهایی از کرونا و در دوران آموزش مجازی را نبض تپنده و امیدبخش حیات سرزنده، شاداب و‌ پویای مدارس معرفی کرد که سطح کیفی این فعالیت‌ها با ضرورت موجود باید به شدت افزایش و ارتقا یابد.

کد مطلب: ۱۳۲۳۰۵۳
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت‌های پرورشی‌‌ نبض تپنده حیات پویای مدارس‌ در دوران آموزش مجازی است

سکینه آقایاری، سرگروه کیفیت‌بخشی آموزش و پرورش رودهن در گفت‌وگو‌ با پانا بیان کرد: «سال تحصیلی جاری که در واقع خروج کلی از رکود تحصیلی و تربیتی دانش‌آموزان پس از وقفه طولانی مدت با اغاز آموزش مجازی و‌ باز و بسته شدن مشروط و‌ گاه و بیگاه و‌ نامنظم مدارس است، با حضور صدرصدی دانش‌آموزان آغاز شد؛ گرچه این آغاز نوید زنده شدن جان مدرسه و حال و هوای خاص خود را سر داد، اما نگرانی‌ها، چالش‌ها و مشکلات و‌ مسئولیت‌های زیادی را هم بر دوش نظام تعلیم و تربیت گذاشت.»

وی در توضیح بیشتر پیرامون این مسائل، گفت: «بحران آموزشی و بخصوص تربیتی با همه تبعاتش گریبانگیر مدارس شد و درست در همین مقطع است که عرصه برای کار و اقدام تخصصی‌‌ مربی و‌ معاون پرورشی نمایان شده و بیش از بیش جلوه‌گر می‌شود، ما در دوران کرونا و‌ تعطیلی، به شدت در بحث مباحت پرورشی و تربیتی در مدارس دچار بحران شدیم، به طوری که از بسیاری از مباحث و‌ آموزه‌ها به دلیل نبود زیرساخت‌ها و مشکلات پیش رو چشم‌پوشی کردیم و یا از روش‌های مجازی و تولید محتوا استفاده کردیم.»

آقایاری افزود: «گرچه تلاشمان در تولید محتوا و آموزش‌های پرورشی و تربیتی بسیار چشمگیر و با تعهد کاری همکاران پرورشی همراه بود، اما قطعا اقدام تربیتی به صورت مستقیم و حضوری تاثیرگذارتر و مفیدتر است که خدا را شاکر هستیم از این موقعیت سخت خارج‌شدیم و نظام آموزش و پرورش به روال اصلی خود برگشت.»

سرگروه کیفیت‌بخشی آموزش و پرورش رودهن در ادامه صحبت‌هایش تصریح کرد: «از ابتدای سال شور و هیجان تربیتی و پرورشی در تمامی مدارس رودهن به جریان افتاده و همکاران پرتلاش و‌ متخصص ما در این حوزه بسیار فعال و پویا در مدارس عمل می‌کنند و میزان استقبال از فعالیت‌های پرورشی در بین دانش‌آموزان هم افزایش یافته است.»

آقایاری با اشاره به روند کاری واحد کیفیت‌بخشی پرورشی در آموزش و پرورش رودهن، عنوان کرد: «واحد کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های پرورشی، مقرر کرده است ضمن رصد کامل فعالیت‌های مدارس به صورت مرتب بازدیدهایی از روند اجرایی مدارس در مباحث پرورشی را انجام داده، بازخوردهای لازم را دریافت، نقاط ضعف را برطرف و با مشارکتی دوسویه با مدارس و همکاران سطح کیفی فعالیت‌های تربیتی را در مدارس به بالاترین سطح مورد انتظار برسانیم.»

خبرنگار: زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار