یادواره سردار شهید زین‌الدین در دبیرستان «زمان‌زاده» قم برگزار شد

قم(پانا)- یادواره سردار شهید مهدی زین‌الدین همزمان با سالروز وفات حضرت معصومه(س) در دبیرستان دخترانه زمان‌زاده برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۲۱۹۶۹
لینک کوتاه کپی شد
یادواره سردار شهید زین‌الدین در دبیرستان «زمان‌زاده» قم برگزار شد

یادواره سردار شهید مهدی زین‌الدین فرمانده لشکر 17 امام علی بن ابی طالب(ع) همزمان با ایام سالروز وفات حضرت معصومه(س) به همت شورا و پیشگامان بسیج مدرسه و با حضور انجمن اولیا و مربیان، دبیران، کادر اجرایی و دانش آموزان در دبیرستان دخترانه زمان‌زاده ناحیه یک آموزش و پرورش قم برگزار شد.

مریم پهلوانی مدیر دبیرستان طی سخنانی در این مراسم با اشاره به اهمیت و جایگاه نماز از نظر شهید زین الدین، بیان کرد: شهید زین الدین به نماز اول وقت بسیار اهمیت می‌داد، و در هر وضعیت و در هر منطقه اى که بود به محض رسیدن وقت نماز، براى اداى فرضیه نماز مهیا می‌شد.

وی در ادامه تصریح کرد: شهید مهدی زین‌الدین به عنوان یکی از فرماندهان ارشد دوران دفاع مقدس، از جمله افرادی بود که بنابر اظهارات دوستان و نزدیکان همواره در عمل و نظر خود را پایبند به ارزش‌های اسلام از جمله حساسیت در استفاده از بیت‌المال، تلاش بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر در راه اعتلای نظام اسلامی و در مسیر خدمت به مردم، اخلاص و تواضع، ساده‌زیستی، توجه به معنویت و... می‌دانست.

در ادامه، زهرا سلیمانی معاون دبیرستان ضمن عرض تسلیت وفات حضرت معصومه با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) اظهار کرد: حضرت معصومه(س) آینه معصومیتی ماندگار است در زمانی که لبریز از جور و‌ نفاق بود؛ و غزل بی‌انتهای غربت است در زمانی که قریب برادر بود و دور نگاهش جان سپرد. و این غربت و ولایتمداری اوست که زیارتش را همسنگ با زیارت برادرش در مشهد کرده‌است و شاهد آن این روایت از امام رضا(ع) است.

وی بیان کرد: به واقع معصومه(س)، زینب(س) دیگری است که قصه با برادر ماندن و ولایتمداری را با رنج سفر و محنت روزگار به تصویر می‌کشد تا تابلوی تمام عیار ارادت به ولایت باشد. او به تنهایی شعر بلند مدینه تا مشهد است که غزل ناتمام نرسیدنش، قم را نگین انگشتر ایران کرد.

در مراسم فوق، همچنین نمازخانه این دبیرستان نوساز همزمان با برگزاری یادواره شهدا افتتاح شد.

دانش آموز خبرنگار: رقیه کدخدازاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار