کارشناس محیط زیست ناحیه یک بهارستان:

هفتمین سواد، سواد محیط زیستی است

بهارستان یک (پانا) - کارشناس محیط زیست ناحیه یک بهارستان، در دومین کارگاه سواد زیست آموزش و پرورش این منطقه، سواد محیط زیستی را در هفتمین مرحله از سوادهای لازمه برای انسان امروزی‌ عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۱۹۵۲
لینک کوتاه کپی شد
هفتمین سواد، سواد محیط زیستی است

با همکاری اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و کارشناسی پژوهش و تحقیقات آموزش و پرورش بهارستان یک، دومین جلسه کارگاه سواد زیست محیطی ویژه معلمان، مربیان، تسهیلگران محیط زیست با هدف تربیت رابطان محیط زیست و توسعه سواد زیست محیطی و ایجاد زیرساخت و اشاعه فرهنگ آن به مدارس در سالن شهید درهم پور برگزار شد.

این جلسه با حضور امینی کارشناس پژوهش اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، آیت اصلانی سرپرست و زهرا صادقی کارشناس پژوهش و تحقیقات آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان، با تدریس محسن عرفانی و حضور 30 نفر از همکاران فرهنگی از مدارس همراه بود.

دراین دوره آموزشی، عرفانی عنوان کرد: مهارت سواد محیط زیست به عنوان فرایندی مادام‌العمر در نظر گرفته می‌شود که بخش مهمی از آن در محیط مدرسه آموزش داده می‌شود و لازم است تا آن را در دانش‌آموزان، فرزندان مادر زمین، نهادینه کنیم؛ در آن صورت است که گام مهمی در حفظ محیط زیست و بهبود مشکلات زیست محیطی برداشته‌ایم.

وی عنوان کرد: اولین سواد، سواد آموزش و پرورش است که شامل توانایی خواندن، نوشتن، صحبت کردن، شمارش حسابی اعداد است؛ ما نباید در این نقطه متوقف شویم و در دنیایی که روز به روز در حال پیشرفت است، باید به یادگیری دیگری سواد‌های معرفی شده یونسکو اهتمام ورزیده و مجهز شویم.

کارشناس محیط زیست، در ادامه سواد محیط زیست را بدین‌گونه شرح داد: منظور از سواد محیط زیست، درک، مهارت و انگیزه یک فرد در روابط با عناصر محیط زیست برای تصمیم‌گیری مسئولانه که زمان حال جامعه و نسل آینده را در نظر بگیرد و شامل آگاهی از تخریب محیط زیست، آلودگی هوا، آلودگی آب، تغییر اقلیم، گرمایش زمین، بحران پسماند، بحران جمعیت، بحران غذا می‌شود.

عرفانی در ادامه تاکید کرد: کمبود آگاهی مردم در سواد زیستی مانع از شکل‌گیری و اجرای سیاست زیست محیطی است؛ سطح آگاهی و نگرانی زیست محیطی عموم، تاثیرات قابل توجهی بر تمایل و توانایی افراد برای مشارکت در ایجاد خط مشی عمومی دارد که کیفیت محیط زیستی را بهبود می‌بخشد و منجر به یک اخلاق نهادینه شده و تربیت شهروند آگاه فعال می‌شود.

خبرنگار: رضا نیکجو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار