معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در برنامه شبکه یک سیما:

نسل جدید با محصولات هنری و رسانه‌ای زیست می‌کند

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش جزئیات برگزاری جشنواره بین المللی رشد را تشریح و تاکید کرد خوراک فرهنگی دانش‌آموزان تغییر کرده است و نسل جدید با محصولات هنری و رسانه‌ای زیست می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۲۱۹۴۳
لینک کوتاه کپی شد
نسل جدید با محصولات هنری و رسانه‌ای زیست می‌کند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، اصغر باقرزاده که در شورای سیاست گذاری جشنواره فیلم رشد نیز عضویت دارد، با حضور در برنامه صبح بخیر ایران شبکه یک سیما درباره جزئیات برگزاری این جشنواره اظهار داشت: اهمیت هنر و استفاده از آن در ارسال پیام به موقع، دقیق و تاثیرگذار بر هیچکس پوشیده نیست و افرادی در موضوعات فرهنگی هنری موفق هستند که در قالب هنر مسائل را ارائه کنند.

وی افزود: متاسفانه در سال های گذشته این جشنواره که قدمت ۵۲ ساله دارد به دلایلی افول کرده، اما امسال سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تلاش کرده است با تشکیل شورای سیاست گذاری قوی، سطح آن را بالاتر ببیند.

به گفته باقرزاده مدیرانی از شبکه های صدا و سیما، حوزه هنری و وزارت فرهنگ و ارشاد به شورای سیاست گذاری جشنواره رشد پیوستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بخش بین المللی که می تواند جایگاهی برای ارسال پیام های تربیتی جمهوری اسلامی ایران باشد امسال در این جشنواره اهمیت ویژه ای دارد.

عضو شورای سیاست گذاری جشنواره فیلم رشد خاطرنشان کرد: ارسال آثار به این جشنواره تا ۱۹ آبان تمدید شده است؛ تاکنون از داخل کشور ۱۴۰۰ اثر و در بخش بین الملل ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رشد ارسال شده است.

وی افزود: موضوعاتی مانند برگزاری این جشنواره در کشورهای دیگر مورد توجه ویژه است به همین دلیل تعداد آثار خارجی به نسبت آثار داخلی بیشتر است.

باقرزاده تاکید کرد: خوراک فرهنگی دانش آموزان خوراک هنری است لذا باید موضوعات تربیتی را در قالب‌های هنرمندانه ارائه کنیم.

عضو شورای سیاست گذاری جشنواره فیلم رشد درباره بخش های اصلی جشنواره گفت: بخش بین الملل، معلمان، نومعلمان، دانش آموزان دوره متوسطه بخش های اصلی جشنواره هستند؛ در بخش بین الملل، فیلم سازان مسائل و پیام های تربیتی را به فیلم و قالب های برنامه سازی دیگر تبدیل می کنند. معلمان هنرمند که در جشنواره های دیگر شناسایی شدند نیز می توانند آثار و تولیدات خود را به جشنواره فیلم رشد بفرستند.

وی افزود: امسال نومعلمان به جشنواره اضافه شده اند همچنین دانش آموزان دوره متوسطه می توانند آثار خود را برای جشنواره ارسال کنند.

باقرزاده افزود: شرکت کشورهای همسایه مانند عراق، سوریه، لبنان، مالزی و امریکای جنوبی نیز مورد هدف در این جشنواره بوده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: از ۷ تا ۱۳ آذر در تهران زمان اکران آثار خواهد بود و در این روزها بخش داوری و همچنین انتخاب فیلم از نظر مخاطبان را داریم.

باقرزاده این راهم گفت که از ۱۳ آذر به بعد در برخی از استان ها، برگزیده آثار جشنواره رشد به نمایش گذاشته می شود.

وی افزود: دانش آموزان برای دیدن فیلم نوبت بندی می شوند و بعد از ۱۳ آذر اکران آثار ادامه دارد و در اختیار مدارس و کانون های فرهنگی تربیتی ما قرار می گیرد. همچنین تعدادی از آثار نیز در اختیار شبکه های تلویزیونی قرار خواهد گرفت.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: قالب های آثار دریافتی جشنواره در بخش های فیلم کوتاه، بلند، مستند، پویانمایی دسته بندی شده و در دو بخش وب‌سری و فیلم‌نامه هم امسال به جشنواره اضافه شده است.

باقرزاده به موضوعات ویژه این جشنواره اشاره ای داشت و گفت: در ۳ موضوع امسال جایزه ویژه تعلق می گیرد؛ مدرسه، مقام معلم و ایثار و از خودگذشتگی از جمله این ۳ بخش هستند که به آثار ویژه در این بخش ها، جایزه ویژه تعلق می گیرد.

وی اظهار کرد: افراد داور این جشنواره کارشناسان خبره حوزه سینما و فیلم هستند؛ امسال برگزیدگان جشنواره را شناسایی و در یک فرایند ادامه کار تربیتی را برای آن ترسیم می کنیم.

عضو شورای سیاست گذاری جشنواره فیلم رشد در ادامه تصریح کرد: استفاده از ظرفیت دانش آموزان و معلمان در طراحی کتب درسی و محتواهای فوق برنامه را درنظر گرفته می شود و تاکید می کنم مخاطبان این جشنواره به سایت رشد سر بزنند؛ این سایت با همت سازمان پژوهش غنی شده و آثار سال های گذشته منتخب در حوزه تعلیم و تربیت در آن بارگذاری شده است.

باقرزاده خبرداد که اختتامیه این جشنواره، در ۱۳ آذر ماه برگزار خواهد شد و ۳ بخش خانواده و جوانی؛ فرهنگ کار و کار آفرینی و تعاون؛ نماز، مسجد و مدرسه، ۳ بخش حمایتی ما در اعطای جوایز خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار