در گفت‌وگو با پانا:

امیر پذیرفته: تمرکز انجمن بر ژانر باعث شکوفایی فیلم کوتاه می‌شود

دریافت جایزه مسئولیت مرا سنگین‌تر می‌کند

تهران (پانا) - کارگردان فیلم کوتاه «اندروا» که توانست اعتبارنامه ساخت اولین فیلم بلند خود را از بنیاد سینمایی فارابی دریافت کند معتقد است تاکید جشنواره فیلم کوتاه تهران بر تنوع ژانر اتفاق مثبتی است و‌ در صورت ادامه‌دار بودن باعث شکوفایی سینمای ایران می‌‌شود.

کد مطلب: ۱۳۱۸۳۶۱
لینک کوتاه کپی شد
امیر پذیرفته: تمرکز انجمن بر ژانر باعث شکوفایی فیلم کوتاه می‌شود

امیر پذیرفته، کارگردان سینمای کوتاه از رفسنجان با فیلم کوتاه «اندروا» در جشنواره فیلم کوتاه تهران موفق به دریافت اعتبارنامه بنیاد سینمایی فارابی برای ساخت اولین فیلم بلند سینمایی خود شد. او همچنین برای این فیلم کوتاه، برنده برگ زرین بهترین فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران شده است.

امیر پذیرفته کارگردان فیلم کوتاه «اندروا» که در بخش داستانی سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور داشت و موفق به کسب جایزه بهترین فیلم داستانی این رویداد شد، در گفت‌وگو با پانا درباره اهمیت این جایزه گفت: «دریافت این جایزه برایم کمی ترسناک است، چراکه این اتفاق مسئولیت مرا سنگین‌تر می‌کند و می‌دانم که از این به بعد مسیر بسیار سختی را در پیش دارم.»

این کارگردان جوان با اشاره به این مطلب که دریافت این جایزه برایم کمی ترسناک است، چراکه این اتفاق مسئولیت من را در ادامه سنگین‌تر می‌کند، اظهار کرد: «امیدوارم با حمایت دوستان و بنیاد سینمایی فارابی بتوانم اولین فیلم بلند سینمایی خود را بسازم.»

وی با اشاره به سابقه کاری خود افزود: «پیش از این سه فیلم کوتاه و یک مستند ساخته‌ام؛ سال گذشته فیلم کوتاه «کپسول» را در این جشنواره داشتم که برنده جایزه بزرگ بخش بین‌الملل جشنواره و به آکادمی اسکار برای رقابت با سایر فیلم‌های کوتاه این رویداد معرفی شد.‌»

پذیرفته در ادامه یادآور شد: «خوشحالم امسال نیز با فیلم کوتاه «اندروا» در این جشنواره حضور داشتم و این اثر مورد استقبال قرار گرفت. باید از همه عوامل و دست‌اندرکاران ساخت فیلمم تشکر کنم. «اندروا» یک فیلم رازآلود است و در ژانر ساخته شده است، نکته‌ای که امسال نیز مورد تاکید جشنواره قرار داشت و این تنوع ژانر در صورت ادامه دار بودن می‌تواند بر آینده سینمای ایران تاثیر مثبتی بگذارد.»

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار