معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

۲ میلیون نفر روز در سفرهای تربیتی تابستان شرکت کردند

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اعلام اینکه در تابستان ۲ میلیون نفر روز در سفرهای تربیتی شرکت کردند، گفت از ادارات کل آموزش و پرورش خواسته شده است که به مدارس اجازه برگزاری سفرهای تربیتی یک‌روزه را بدهند.

کد مطلب: ۱۳۱۷۷۵۷
لینک کوتاه کپی شد
۲ میلیون نفر روز در سفرهای تربیتی تابستان شرکت کردند

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، اصغر باقرزاده در گفت‌وگو با برنامه «صبح به وقت فرهنگ» رادیو فرهنگ با اشاره به راهکارهای جذاب شدن محیط و فضای آموزشی مدارس، اظهار کرد: اصل و اساس این است که معلم با روحیه و شاداب وارد مدرسه و کلاس درس شود؛ روحیه شاداب معلم اولین قدم برای نشاط و پویایی در مدرسه خواهد بود.

وی افزود: بعد از حدود ۲۵ ماه تعطیلی اجباری مدارس که متاسفانه دچار آن شدیم روحیه ها کمی شکننده، ارتباطات کم شده، هیجانات تخلیه نشده و تاب آوری بسیار پایین آمده است. این موارد براساس تحقیقات انجام شده درباره دانش آموزان، معلمان و اولیا کاملا اثبات شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی خاطرنشان کرد: توصیه اول به معلمان، دانش آموزان و اولیا این است که روحیه بانشاط داشته باشیم و به طرف مقابل خود اجازه دهیم که با شرایط جدید پیش آمده وفق پیدا کنند تا از هیجانات آنان کم شود.

وی با بیان اینکه دومین توصیه ما این است که تلاش کنیم موقعیت های متنوع تربیتی، ورزشی و نشاط آور را در مدرسه به وجود بیاوریم، گفت: در طول تابستانی که گذشت حدود ۲ هزار و ۱۰۰ زمین بازی در داخل مدارس پیش‌بینی شد که اکنون بعد از گذشت ۶ ماه از سال، هزار و ۱۰۰ زمین از این تعداد زمین های بازی چمن مصنوعی در کل کشور به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به برگزاری سفرهای تربیتی یک روزه، اظهار کرد :برای رفتن به سفرهای طولانی مدت هم هزینه‌ها زیاد است و هم فرصت‌ها کم. اما معلمان برای سفرهای تربیتی یکروزه ، دانش آموزان را در این موقعیت تربیتی قرار می دهند.

وی در ادامه تاکید کرد: آشنایی با گیاهان در پارک، آشنایی با صنایع مختلف و بازدید از یک موزه، دانش آموزان را در موقعیت تربیتی قرار می دهد.

باقرزاده با اعلام اینکه در تابستان ۲ میلیون نفر روز در سفرهای تربیتی شرکت کردند، افزود: از ادارات کل آموزش و پرورش خواسته شده است که به مدارس این اجازه را بدهند تا سفرهای تربیتی یکروزه را برگزار کنند؛ اکنون ۳۴۸ اردوگاه داریم که ۱۰۰ اردوگاه برای حضور دانش‌آموزان در این اماکن آماده‌سازی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار