معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

۱۳ آبان روز دانش‌آموز است و او محور خواهد بود

تهران (پانا) - معاون وزیر آموزش و‌ پرورش گفت یوم الله سیزدهم آبان ماه، روز دانش آموز است و در مراسم بزرگداشت این روز با تاکید تشکل‌های دانش‌آموزی، دانش‌آموزان ایران اسلامی، محور خواهند بود‌.

کد مطلب: ۱۳۱۷۱۵۵
لینک کوتاه کپی شد
۱۳ آبان روز دانش‌آموز است و او محور خواهد بود

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، نخستین نشست هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی تحول در برنامه های پرورشی وزارت آموزش و پرورش در سالن جلسات این معاونت برگزار شد.

در این نشست که اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی، علی پارسانیا مشاور وزیر و دبیر قرارگاه تحول آموزشی وزارت آموزش و پرورش، میکائیل باقری مدیرکل قرآن، عترت و نماز، عباس مهاجر مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی، رضا قمرزاده مدیرعامل موسسه فرهنگی منادی تربیت و مشاور عالی معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش، محمد صادق باطنی مدیر شبکه امید و کودک سیما، و تنی چند از مدیران بنیادها، موسسات و مراکز فرهنگی و تربیتی حضور داشتند، پیرامون اقدامات، فعالیت ها و تجارب آموزش و‌ پرورش، موسسات و نهادهای مختلف درباره دانش آموزان بحث و بررسی شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در این جلسه تاکید کرد: در نخستین نشست هم اندیشی، هماهنگی و هم افزایی با تشکل های دانش آموزی، مفصل درباره ۱۳ آبان صحبت شد و تشکل های دانش آموزی پیشنهاداتی به ما دادند که در عمده کارها خود دانش آموزان و نوجوانان محور باشند.

باقرزاده تصریح کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، جذب حداکثری باید در اولویت باشد. برای عملی کردن این سیاست، باید از بین مربیان افرادی خودساخته انتخاب شوند تا با دختران و پسران مان گفت و گو کنند. برای پر بودن دست مربیان مان البته به بسته های انگیزشی محتوایی ویژه ای نیاز داریم و باید تهیه شود.

وی افزود: باید در هر استان مربیان پرورشی را دعوت کنیم تا به صورت متمرکز کشوری کارها را با برنامه‌ریزی پیش برند.

معاون پرورشی و فرهنگی گفت: ما در چند گروه شروع به توانمندسازی مربیان کردیم تا در مدارس راهنمای دانش آموزان باشند. لازم است یک اتاق فکر داشته باشیم تا گام های طولانی مدتی را در معاونت رقم بزنیم و این گردهمایی شما عزیزان و پیشنهادهای خوبتان بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

در این نشست موضوعاتی همچون اهمیت بهره گیری از ظرفیت حلقه های میانی در شکل گیری قرارگاه اجرایی سند تحول بنیادین بررسی شد.

حاضرین با اشاره به بازدید رئیس جمهور از وزارت آموزش و پرورش خواستار توجه بیشتر ریاست محترم جمهور و نمایندگان مجلس به آموزش و پرورش شدند و تاکید کردند توقع این است که این وزارت در صدر توجهات و برنامه‌ریزی‌ها باشد چرا که بیش از 15 میلیون دانش آموز، یک جامعه آماری بزرگ و بی نظیر است.

ظرفیت ها و اولویت های سند تحول بنیادین، اردوهای راهیان پیشرفت، تولید بسته های تربیتی در چارچوب سند تحول دولت، لزوم هماهنگی و برنامه ریزی برای اجرای برنامه های بزرگ و عملیاتی، از دیگر محور سخنان شرکت کنندگان بود.

براساس آنچه در این جلسه مطرح شد در سند تحول دولت هدف گذاری شده است که برای ۷۰ درصد دانش آموزان کارنامه تحولی صادر شود لذا ضروری است ظرفیت هایی که در مدارس برای فعالیت های پرورشی وجود دارد احصا شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار