مدیر آموزش و پرورش منطقه ۶ تهران:

دارالقرآن‌ها، عامل موثر رشد و ترویج فرهنگ قرآنی در بین دانش‌آموزان هستند

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه 6، محیط تربیتی دارالقرآن‌ها را عامل موثر رشد و ترویج فرهنگ قرآنی در بین دانش‌آموزان در مدارس و خانواده‌ها خواند.

کد مطلب: ۱۳۱۷۳۷۹
لینک کوتاه کپی شد
دارالقرآن‌ها، عامل موثر رشد و ترویج فرهنگ قرآنی در بین دانش‌آموزان هستند

مراسم بازگشایی دارالقرآن طباطبایی آموزش و پرورش منطقه ۶ با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و جذب حداکثری جوانان به حفظ قرآن با حضور حمید ضیاپور؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه، مهدی نعیمی؛ رئیس اداره قرآن و عترت نماز اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، آزیتا فکور؛ سرپرست معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی، مهدوی‌پور کارشناس امور بانوان و جوانان، سجادی کارشناس نماز اداره کل شهر تهران برگزار شد.

در این مراسم، حمید ضیاپور با بیان اینکه محیط تربیتی دارالقرآن‌ها باعث رشد و ترویج فرهنگ قرآنی در بین دانش‌آموزان در مدارس و خانواده‌ها خواهد شد، اظهار کرد: با احیای مجدد مراکز دارالقرآن و اختصاص فضای مطلوب، نیروی متخصص و کارآمد و تبلیغات مناسب زمینه جذب دانش‌آموزان در این مراکز فراهم می‌شود.

وی گفت: امور قرآنی و پرداختن به کلام وحی کار ارزشمندی است و اگر در دوران مدیریت‌ها در مسیر قرآن حرکت کنیم، این توفیق بزرگی است؛ اما مهم‌تر از آن باید به فعالیت‌هایی ‌بپردازیم که روح و روان دانش‌آموزان به آن نیازمند است، تا در آخرت کارنامه ما به فریادمان برسد و اگر در اینجا فقط گزارش آمار برگزیدگان را بدهیم و کار را تمام شده بدانیم، شاید برای دنیای‌مان خوب باشد، اما کاری مانا نکرده‌ایم و از آموزه‌های بزرگ قرآن که می‌تواند متحول‌کننده جامعه و انسان‌های خادم باشد، غفلت ورزیده‌ایم.

وی بیان کرد: هم‌اکنون برپایی مسابقات فرهنگی هنری، هم از نظر کیفیت و هم از نظر کمیت از رشد خوبی برخوردار است و در حوزه قرآنی از نظر آموزش و فعالیت‌های تربیتی، گام‌های بزرگی برداشته‌ایم.

در ادامه از اعضای خیر و نیک‌اندیش کانون بسیج حضرت ولی عصر(عج) در تجهیز و بهسازی این مرکز، قدردانی شد.

سپس سرپرست معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی گفت: امروز روز بسیار مبارکی است. روزی که در آن کاری برای قرآن نکرده باشیم، مبارک نخواهد بود. ممکن است در زمینه‌های مادی رشد کنیم و اگر این رشد مادی در زمینه توسعه انسانی، فرهنگ قرآنی و تعالیم نجات‌بخش بشر باشد، به نظر می‌آید آن زمان برای ما بسیار مبارک و میمون باشد. این مرکز همان جایی است که شما به‌عنوان مسئول تصمیم‌گیری در زمینه قرآن و عترت و نماز باید برای رشد و اعتلای فرزندان ایران عزیزمان گام‌های بلندی بردارید.

در پایان مسئولان ضمن بازدید از مرکز از زحمات مدیریت و همکاران این مرکز تقدیر کردند و در میان دانش‌آموزان حضور یافته و هدایایی به آن‌ها اهدا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار