مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌ رضوی:

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش‌ عالی‌ترین سند تعلیم و تربیت است

مشهد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، عالی‌ترین سند تعلیم و تربیت از ابتدای انقلاب اسلامی است.

کد مطلب: ۱۳۱۷۲۳۵
لینک کوتاه کپی شد
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش‌ عالی‌ترین سند تعلیم و تربیت است

سید‌امیر شوشتری، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مراسم اختتامیه افزایش آگاهی و تقویت امنیت روانی دانش‌آموزان گفت: در امور و مسائل مشاوره دو قطب و منبع وجود دارد و بیشترین منابع تدریس ما، ترجمه‌هایی است که رشد و ترقی زیادی در دنیا داشته و منبع دیگر منابع دینی ماست.

وی افزود: انسان‌ها باید براساس فعالیت‌ها و توانمندی‌های‌شان شناسایی شده و از آن‌ها استفاده شود. منابع غربی در مباحث مشاوره و زمینه‌های تربیتی سعی در کنار زدن فعالیت‌های ما دارند و ما به‌عنوان تدوینگر این برنامه‌ریزی، استفاده درستی از این دو بحث بسیار مهم نداریم.

شوشتری با اشاره به عالی‌ترین سند آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به‌عنوان عالی‌ترین سند تعلیم و تربیت از ابتدای انقلاب اسلامی است و بعضی از کشورها چنین سندی با این خصوصیات و رتبه ندارند. این رتبه برای این سند به‌خاطر تلاش و زحمات بسیار نویسندگان آن است و می‌دانیم که زمان زیادی صرف نوشتن این سند شده است.

وی اظهار کرد: فرهیختگان و استادان حاضر در جلسه باید بدانند که برای مشاوره و تقویت امینت روانی دانش‌آموزان، وجود برنامه‌ریزی و تدوین مناسب بسیار مهم و ضروری است.

شوشتری ادامه داد: توقع تمام اولیا و مربیان و همچنین جامعه این است که هدایت دانش‌آموزان در رشته‌های تحصیلی که یک امر بسیار پیچیده است، به نحو احسن انجام شود. ما با مواردی مواجه بودیم که علاقه دانش‌آموز با خانواده‌اش برای رشته تحصیلی متفاوت بود. در این مواقع هم علاقه دانش‌آموز و خانواده و هم استعداد و توانایی در انتخاب رشته تحصیلی موثر است.

وی در پایان تصریح کرد: انشاالله مشاوران از این جلسات استفاده خوبی ببرند و بتوانند دانش‌آموزان را به رشته تحصیلی مورد نظر هدایت کنند و ما نیز در این بحث کمک بسیاری خواهیم رساند. امیدواریم زیارت تمامی شما بزرگواران که از شهرهای دور و نزدیک به مشهد آمدید، مورد عنایات خداوند متعال قرار بگیرد.

دانش‌آموز خبرنگار: نرجس داعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار