مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

هنر، زمینه‌ای برای بالابردن تاب آوری، صبر و حوصله دانش‌آموزان است

مشهد (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت هنر، زمینه‌ای برای بالابردن تاب آوری، صبر و حوصله دانش‌آموزان است و به عنوان یکی از راهکارهای مدیریت زمان حضور در خوابگاه برای دانش‌آموزان محسوب می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۱۶۹۸۴
لینک کوتاه کپی شد
هنر، زمینه‌ای برای بالابردن تاب آوری، صبر و حوصله دانش‌آموزان است

حمید یزدانی، مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با پانا گفت: «مدارس شبانه روزی، برای ارتقاء سطح کیفیت آموزش و پرورش در مدارسی که امکان سرویس دهی به مناطق محروم، عشایر و روستاهای پراکنده وجود ندارد، احداث می‌شود. قرار است این مدارس، تجمع روستاهای اطراف باشند.»

وی بیان کرد: «یکی از نقاط ضعف مدارس شبانه روزی که در این چندسال به آن نپرداختیم، حوزه هنر است. هنر، زمینه ای برای بالابردن تاب آوری، صبر و حوصله دانش آموزان است. یکی از راهکارهایی که می‌تواند برای مدیریت زمان حضور در خوابگاه به دانش آموزان کمک کند، هنر است.»

یزدانی ادامه داد: «خوشنویسی و خط تحریر از زیر شاخه های هنر محسوب می‌شوند. ما در این راستا با وزارت ارشاد، گفت‌وگویی داشتیم و قرار بر این شد که با عنوان یک هنر در مناطق محروم، این آموزش را در قرارگاه خود به عنوان قرارگاه حمایت از مناطق محروم راه‌اندازی کنند.»

وی اشاره کرد: «ما در گام اول برای هزار و ۱۹ مدرسه شبانه روزی متوسطه اول و در گام بعدی برای مدارس شبانه روزی متوسطه دوم، برنامه ریزی‌هایی خواهیم داشت. مدیران مدارس شبانه روزی باید از حالت کارپرداز بودن، بیرون بیایند و راهبر تربیتی باشند.»

یزدانی در پایان گفت: «حل مشکلات مدارس شبانه روزی، نیازمند برگزاری جلسات متعدد با مسئولین مربوطه به جهت اصلاحاتی در ساختار این مدارس است. امیدواریم با برنامه ریزی‌هایی که انجام می‌دهیم، بسیاری از دغدغه ها و مشکلات را از جمله دغدغه تغذیه دانش آموزان را حل کنیم.»

دانش آموز خبرنگار: ستاره خزائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار