معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش مراغه:

«نماز» مانع از آسیب روحی و فکری دانش‌آموزان می‌شود

مراغه (پانا) - ویژه برنامه زنگ نماز با عنوان «نور چشم» در مسجد امام‌زاده سیدمحمد(ع) مراغه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۱۵۸۱۹
لینک کوتاه کپی شد
«نماز» مانع از آسیب روحی و فکری دانش‌آموزان می‌شود

حسین اکبریان در ویژه برنامه زنگ نماز که با عنوان «نور چشم» در مسجد امام‌زاده سیدمحمد(ع) مراغه برگزار شد، گفت: عصر حاضر زمان طوفان‌های فکری و ذهنی است و برای نمونه، کرونا بیش از تبعات و مشکلات جسمی، آسیب های روحی و روانی را درپی داشت.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش مراغه معنویت و بندگی خدا را تنها پناهگاه دنیا و مردم در برابر ناملایمات پیش‌رو دانست و افزود: درک معنویات و اتصال به خدا، راهکار مقابله با تلاطم‌های دنیوی است.

اکبریان با اشاره به مضمون آیه چهارم سوره فتح «هُوَ الَّذی أَنْزَلَ السَّکینَةَ فی‏ قُلُوبِ الْمُؤْمِنینَ» گفت: آرامش در دلهای مؤمنین است و آرامش و آینده‌ی انسان زمانی تضمین می‌شود که به ریسمان الهی چنگ بزند.

وی با بیان اینکه تکلیف یعنی خود را به زحمت بینداز تا رشد کنی خطاب به دانش اموزان گفت: مسئولیت‌هایی که خداوند بر دوش ما نهاده موجب رشد و تعالی خود ما می‌شود و نماز اگر مستمر، اول وقت و با حضور قلب اقامه شود هیچ آسیب روحی و فکری در شما کارساز نخواهد بود و ایمن خواهید بود.

شایان ذکر است این همایش به طور نمادین با حضور دانش اموزان دبیرستان دکتر شمشیری در مسجد امام‌زاده سیدمحمد(ع) مراغه برگزار گردید که آغاز فعالیتهای مدارس با چهار محور ۱. طرح محراب (اقامه نماز جماعت) ۲.طرح بهار زندگی(جشن تکلیف) ۳.طرح سه میم (پیوند مسجد مدرسه ومنزل) و ۴.طرح چون وچرا (جلسات گفتمان دینی) است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار