تجدید میثاق دانش‌آموزان مراغه با ولایت به مناسبت روز بسیج دانش‌آموزی

مراغه (پانا) - آیین گرامیداشت ۱۳ آبانماه، روز بسیج دانش‌آموزی در تالار شهید بهشتی این شهرستان برگزار شد و دانش‌آموزان دختر و پسر حاضر در این تالار، بار دیگر با آرمان‌های امام راحل و رهبری و شهید «محمدحسین فهمیده» تجدید بیعت کردند.

کد مطلب: ۱۳۱۹۳۷۲
لینک کوتاه کپی شد
تجدید میثاق دانش‌آموزان مراغه با ولایت به مناسبت روز بسیج دانش‌آموزی

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه روز یکشنبه در این آیین حدیث «مَن علّمنی حَرفاً کنتُ لَه عَبداً» را قرائت و بیان کرد: وقتی کسی به شخص دیگری مطلبی می‌آموزد، چنان تاثیری روی آن فرد می‌گذارد که گویا همچون عبد، او را تحت تاثیر کلام خود قرار می‌دهد؛ بر همین اساس تعلیم و تربیت رسالتی خطیر و سنگین است که باید به بهترین نحو ممکن به سرمنزل مقصود برسد.

آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی اظهار داشت: معلمان باید از فرصت‌های تعلیم و تربیت به نحو بهینه استفاده کنند و علاوه بر تعلیم در مسایل مختلف تربیتی از جمله برنامه‌ریزی برای زندگی موفق و منطبق بر سبک زندگی اسلامی، نظم و ترتیب و مسایل عقیدتی نیز کوشا باشند.

وی از دانش‌آموزان بسیجی حاضر در این آیین خواست تا خودشان را برای آینده این نظام مقدس مهیا کنند و افزود: همگام با پیشرفت‌های علمی برای تعالی تلاش کنید تا بتوانید آینده روشنی برای این مرز و بوم رقم بزنید.

امام جمعه مراغه همچنین دانش‌آموزان را به رعایت تقوا، دوری از گناه، عبادت و خلوت با پروردگار سفارش کرد و افزود: رعایت عفت و حیا هم بر پسران و هم بر دختران لازم است.

آیت‌الله پورمحمدی با تاکید بر اینکه دختران در این زمینه بیشتر در معرض تهدید هستند، اضافه کرد: خانواده‌ها در زمینه‌های مختلف تربیتی از جمله رعایت حجاب به عنوان یک مصونیت در سطح جامعه باید به صورت جدی اهتمام کنند.

ضرورت برگزاری دوره‌های جهاد تبیین برای توانمندسازی معلمان و دانش‌آموزان

مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز با گرامیداشت یاد و نام شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ، بیان کرد: برگزاری دوره‌های توانمندسازی برای معلمان و دانش‌آموزان در زمینه جهاد تبیین ضروری است.

«حسین اکبریان» هدف قرار دادن ذهن جوانان ایران اسلامی از سوی دشمنان را یادآوری کرد و اظهار داشت: آنان به دنبال هویت‌زدایی و دور نگه داشتن ذهن جوانان از تاریخ پرافتخار انقلاب و دفاع مقدس است و هر آنچه در توان دارند، به کار گرفته‌اند تا جوانانمان را نسبت به داشته‌هایشان مایوس کنند.

وی با تاکید بر اینکه آشنایی عمیق با مکتب عاشورا و قرار گرفتن در مسیر ولایت و امامت، راهکار مقابله با توطئه‌هاست، بیان کرد: عزت، اقتدار و سرافرازی کشورمان در سایه تبعیت از ولایت می‌باشد و همین موضوع نیز دشمنان را به هراس انداخته است.

«اکبریان» با اشاره به اینکه بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان در اوج تعامل با دستگاه تعلیم و تربیت هستند، ادامه داد: ظرفیت بزرگی در این زمینه وجود دارد که برای مقابله با توطئه دشمنان می‌توان از آن بهره گرفت.

جسارت اغتشاشگران به پرچم مقدس جمهوری اسلامی را بر نمی‌تابیم

فرمانده سپاه ناحیه مراغه نیز در این آیین با بیان اینکه اغتشاش‌ها و ناآرامی‌های اخیر در سطح کشور از سوی استکبار برنامه‌ریزی و پشتیبانی شده است، بیان کرد: جسارت اغتشاشگران به پرچم مقدس جمهوری اسلامی را بر نمی‌تابیم و آن را در بیش از چهار دهه گذشته اثبات کرده‌ایم.

سرهنگ پاسدار سعید رشیدی، شهادت جمعی از هموطنان و نیروهای انتظامی، سپاهی و بسیجی را یادآوری کرد و افزود: متاسفانه اغتشاشگران حتی به اموال و دستگاه‌های عمومی و خدمات‌رسان هم خسارت وارد کردند.

وی بانوان را الگوی دخترانشان خواند و با اشاره به وجود مادران بهشتی در جامعه اسلامی، افزود: فرزندان این مادران در سپاه، نیروی انتظامی و بسیج و ارتش فدایی نظام و مدافع امنیت مردم هستند.

سرهنگ رشیدی ادامه داد: شهادت آرمان و آرزوی ماست و در مسیر پشتیبانی از آرمان‌های امام راحل و رهبری از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

شایان ذکر است اجرای سرود سلام فرمانده و حافظان امنیت توسط دانش آموزان دبستان طالقانی، شعرخوانی حماسی توسط استاد حسین فرهادی مراغه ای، تجلیل از مدافعان قانون اساسی، امنیت و سلامت، تجلیل از سه خانواده دانش‌آموز شهید منطقه 3 مراغه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز حادثه تروریستی شاهچراغ از بخش‌های مختلف این آیین فرهنگی به شمار می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار