مرگ‌و‌میر بیماران کرونایی در اصفهان در یک هفته اخیر به صفر رسید

اصفهان (پانا) - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد تعداد موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در استان در یک هفته اخیر در این استان به صفر رسید و تعداد شهرهای آبی (وضعیت عادی) نیز افزایش یافت.

کد مطلب: ۱۳۱۵۲۱۶
لینک کوتاه کپی شد
مرگ‌و‌میر بیماران کرونایی در اصفهان در یک هفته اخیر به صفر رسید

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، پژمان عقدک سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: از نهم تا پانزدهم مهر امسال موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در استان اصفهان صفر بود و پیش بینی می شود که در هفته آینده نیز آمار مرگ و میر در حد صفر تا یک نفر باشد.

وی با بیان اینکه تعداد بیماران بدحال کرونایی و بستری در بخش مراقبت های ویژه (ICU) نیز کاهش یافته است، اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار، ۱۲ بیمار بدحال کرونایی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های استان بستری هستند.

عقدک به آخرین رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ نیز اشاره و اضافه کرد: در این هفته تعداد شهرستان های با وضعیت آبی (عادی) در استان افزایش یافت و به ۱۰ مورد رسید در حالی که در هفته گذشته ۹ مورد بود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: هفته گذشته ۲ شهرستان نطنز و دهاقان در وضعیت نارنجی (پر خطر) قرار گرفت، اما این هفته تعداد آنها کاهش یافت و فقط نطنز در وضعیت نارنجی قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر به قاعده هرم تعداد بیماران کرونایی در پایان موج هفتم رسیده ایم و آمار مرگ و میر نیز به صفر رسیده است مگر آنکه موج جدیدی آغاز شود.

۳۴ مورد ابتلا به وبا در اصفهان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار، ۳۴ نفر در استان اصفهان به بیماری وبا مبتلا شدند که بین آنها مرگ و میر نداشتیم.

عقدک افزود: با توجه به پایان یافتن فصل گرما، بعید بنظر می‌رسد که آمار ابتلا به وبا در استان، افزایش یابد.

وی با بیان اینکه هنوز گزارشی درباره اوج گرفتن بیماری آنفلوآنزا در استان اصفهان نداشتیم، تصریح کرد: همیشه انتظار می رفت که اوائل مهر با موج آنفلوآنزا مواجه شدیم اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

عقدک افزود: ممکن است این بیماری در اواسط فصل پاییز و اوائل زمستان با افزایش موارد ابتلا مواجه شود.

وی با اشاره به اینکه واکسن آنفلوآنزا به وفور در داروخانه ها و بخش خصوصی توزیع شده است، گفت: بر اساس آخرین اطلاعات، هنوز سهمیه شبکه بهداشت در این زمینه مشخص نیست.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در زمان فعلی حدود ۱۲۸ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند و ۱۲ بیمار بدحال کرونایی نیز در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

ویروس کرونا از اسفند سال ۹۸ در استان اصفهان شیوع یافت و تاکنون ۵۱۵ هزار و ۱۹۸ نفر بطور قطعی به آنها مبتلا شدند و ۱۱ هزار و ۹۹۱ نفر از بین آنها بر اثر این بیماری جان باختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار