مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات:

معلمان و مربیان باید به‌دنبال آموزش اثرگذار و با‌کیفیت باشند

کلات (پانا) - رئیس اداره آموزش و پرورش کلات گفت شما همکاران عزیز، معلمان و مربیان باید به‌دنبال آموزش اثرگذار و با کیفیت باشید تا دانش‌آموز پس از پایان دوران تحصیل بتواند در اجتماع مثمرثمر باشد.

کد مطلب: ۱۳۱۴۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد
معلمان و مربیان باید به‌دنبال آموزش اثرگذار و با‌کیفیت باشند

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان کلات، در راستای برنامه بازدید از مدارس، نشست شورای دبیران، هنرآموزان و معلمان در شهر زاوین با حضور رمضان پروانه، رئیس اداره آموزش و پرورش کلات، جواد امیریان، معاونت آموزش و کارشناسان حراست، آموزش متوسطه دوم، روابط عمومی و آموزش ابتدایی این مدیریت به صورت جداگانه برگزار شد.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان کلات در‌ جمع همکاران ضمن تبریک "هفته وحدت" به تشریح اهداف شعار سال تحصیلی جدید اخلاق مداری، عدالت آموزشی، حرکت جهادی، تربیت تمام ساحتی پرداخت و بیان کرد: همه شما به عنوان معلم باید زکات علم خود را نشر دهید. مهارت های اساسی زندگی را باید به دانش آموزان آموزش دهید. برای مهارت آموزی لازم است اول خودمان الگو باشیم و به آنچه که می‌گوییم و حرفی که می زنیم‌ عمل کنیم.

وی در ادامه احترام به شخصیت دانش آموزان و اولیا، سنجیدن موقعیت و بررسی مشکلات آنان را از موضوعات مهمی دانست که یک معلم باید مد نظر خود قرار دهد.

وی همچنین تعامل سازنده با همکاران و پیشه کردن راه و روش درست در کار را از عواملی دانست که می تواند به رسیدن اهداف و دستیابی به موفقیت ها، کمک حال یک معلم باشد.

این مقام مسئول سپس خاطرنشان کرد: اخلاق مداری که مورد تاکید سند تحول بنیادین، بیانیه گام دوم انقلاب و سیره ائمه اطهار است را سرلوحه کار‌ خود قرار دهیم.

رمضان پروانه بر حضور فعال همکاران در طرح و برنامه های ابلاغی تاکید کرد و گفت: در کنار این برنامه‌ها باید بتوانید طرح های خلاقانه ای برای رشد و پیشرفت دانش آموزان ارائه دهید. حضور همکاران جوانی همچون‌ شما فرصت بسیار خوبی در جریان تعلیم و تربیت است، اما برای تربیت اثربخش ابتدا باید به یک درک مشترک برسیم.

وی تصریح کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، موضوع کیفیت و بهره وری مورد تاکید است. کمیت و کیفیت می تواند در کنار هم موجب برقراری عدالت آموزشی شود و بهره‌وری را به همراه داشته باشد. عملکرد ما باید منجر به تغییر‌ رفتار‌ مثبت شود، شما همکاران عزیز باید بدنبال آموزش اثرگذار و باکیفیت باشید تا دانش آموز پس از پایان دوران تحصیل بتواند در اجتماع مثمرثمر باشد.

پروانه بیان کرد: اعتماد مردم‌ در جامعه به معلمان نسبت به سایر مشاغل بیشتر است، معلمان افراد اثرگذاری در جامعه هستند. برای جلب این اعتماد باید بتوانیم دانش آموزانی تربیت کنیم که خود مروج تربیت در جامعه باشند، اینگونه می توانیم‌ از خود عمل صالح باقی بگذاریم.

وی در پایان بیان کرد: امیدواریم در سال تحصیلی جدید با همت شما همکاران عزیز، بتوانیم همچون سنوات گذشته توفیقات خوبی بدست آوریم.

در ادامه مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات و هیئت همراه از دو آموزشگاه شبانه‌روزی امام‌ رضا(ع) و الزهرا (س) شهر زاوین بازدید به عمل آورده و از نزدیک با دانش آموزان به گفتگو پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار