دانش‌آموزان نیز به عنوان آسیب‌ پذیرترین بخش ارکان تعلیم و تربیت، نیاز به مراقبت ویژه دارند

نیشابور (پانا) - مدیر آموزش و پرورش نیشابور گفت: دانش آموزان را در فضای مدرسه فعال نگه داریم و در محیطی دور از هیجانات کاذب، فضای لازم برای فعالیت آنها را فراهم کنیم. محیط یادگیری را مدیریت کنیم و غنی سازی اوقات دانش آموزان را در دستور کار قرار دهیم.

کد مطلب: ۱۳۱۴۲۴۲
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان نیز به عنوان آسیب‌ پذیرترین بخش ارکان تعلیم و تربیت، نیاز به مراقبت ویژه دارند

جلسه تبیین برنامه ها و سیاست های آموزش و پرورش نیشابور در سال تحصیلی جدید در جمع مدیران مدارس متوسطه دوره اول و دوم دخترانه، فنی حرفه ای و کاردانش در محل سالن همایش های آموزش و پرورش برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش نیشابور با گرامیداشت بهار تعلیم و تربیت و فرا رسیدن هفته وحدت، نقش مرجعیت تعلیم و تربیت و نظام حکمرانی نهاد مقدش آموزش و پرورش را پررنگ دانست و گفت: مهر امسال مهر خاصی بود و یقینا اگر فرصتی ایجاد می شد دشمنان در تلاش بودند ضربه مهلکی بر بدنه این نظام مقدس وارد کنند.

علیرضا کلیدری افزود: کمبودها و مشکلاتی در مدارس وجود دارد که عمده ترین آن، کمبود نیروی انسانی، فضای آموزشی، تجهیزات و تعمیرات ضروری می باشد.

وی ادامه داد: انسان یک موجود اجتماعی است و کامل ترین و جامع ترین ارتباط نزد انسان هاست که قابلیت گفتگو، اسباب رفع مشکلات را فراهم می کند، اگر درک مشترک و زبان مشترک برای فهمیدن فراهم شود.

وی خاطر نشان کرد: مسائل اجتماعی را نمی توان در زمان اندک آسیب شناسی و برطرف کرد. باید مراقب باشیم که عده ای می خواهند نقش مرجعیت نظام تعلیم و تربیت را به چالش بکشند. دانش آموزان بیش از دو سال از فرایند اصلی تعلیم و تربیت دور بودند و در واقع کرونا قلب آموزش و پرورش را نشانه گرفت.

مدیر آموزش و پرورش نیشابور بخش اصلی زیر نظام یک جامعه را قشر زنان آن جامعه معرفی کرد و گفت: امروز پشتوانه و عقبه این نظام و انقلاب، صدها هزار شهید است. ما قرار است عین واقعیت ها را به دانش آموزان تبیین کنیم و اولین گام در این مسیر منفعل نبودن است.

کلیدری اضافه کرد: دانش آموزان را در فضای مدرسه فعال نگه داریم و در محیطی دور از هیجانات کاذب، فضای لازم برای فعالیت آنها را فراهم کنیم. محیط یادگیری را مدیریت کنیم و غنی سازی اوقات دانش آموزان را در دستور کار قرار دهیم. از وجود اولیاء و مربیان به عنوان یک منبع بسیار مهم و یک رکن مدرسه بهره ببریم و کلاس های آموزش خانواده را به سرعت شروع کنیم.

وی گفت: دانش آموزان نیز به عنوان آسیب پذیر ترین بخش ارکان تعلیم و تربیت، نیاز به مراقبت ویژه دارند. به تشکل های دانش آموزی توجه ویژه داشته باشیم. مراسم صبحگاه نیز باید در مدارس اجرا شود. ارزشیابی تشخیصی و طراحی مسابقات جدی گرفته شود.

در ادامه این جلسه موارد کاربردی توسط معاونان و مسئولان اداره عنوان شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار